مدیرکل بنادرگیلان:
در این مدت 423 هزار و 504 تن کالا شامل میوه و تره بار، کودشیمیایی، خشکبار، محصولات دامی گیاهی ، محصولات شیمیایی، معدنی و مصالح ساختمانی ، لوازم خانگی ، کالای سوپرمارکتی و کانتینری از بندرگاه انزلی عمدتا به روسیه و آذربایجان صادر شد.
کد خبر: ۱۹۷۸
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۴ 31 January 2015
به گزارش عصر شنبه روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان ' سید علی نعیمی ' در دیدار با هیاتی از سرمایه گذاران اظهار کرد: با ورود سرمایه گذاران داخلی و خارجی ، بندر انزلی در رسیدن به اهداف چشم انداز ایران 1404 به عنوان بندر نسل سوم، نقش آفرینی می کند.

وی ادامه داد: بندر انزلی با دارا بودن اراضی و پسکرانه کافی از تولید کنندگان برای احداث کارخانه و مراکز تولیدی در محوطه های بندری استقبال می کند.

وی ضمن برشمردن عوامل تاثیرگذار در انتخاب یک بندر برای سرمایه گذاری، به کوتاه بودن زمان حمل و نقل ، پایین بودن هزینه های حمل یک کالا تا مقصد اشاره و خاطرنشان کرد: بندرگاه انزلی با پیشرفته ترین تجهیزات و بهترین شاخص های بندری آمادگی دارد تا با پذیرش سرمایه گذاران مطلوبترین خدمات را ارائه کند. 

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان ابراز امیدواری کرد با توجه به اصل 44 قانون اساسی با ورود بخش خصوصی ، صنعت حمل و نقل کشور به شکوفایی هر چه بیشتر دست یابد.

نعیمی خاطرنشان کرد : بنادر نسل سوم نقش مهمی در زنجیره حمل و نقل یکپارچه که بر پایه تولید و توزیع بنا شده ایفا می کنند و می توانند تبدیل به مراکز حمل و نقل یکپارچه و سکوهای پشتیبانی در تجارت بین المللی شوند. 

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان افزود : بندرگاه انزلی بعنوان بزرگترین و مجهزترین بندر ایرانی حاشیه خزر با 10 پست اسکله ، 22 هزار متر مربع انبارهای قابل بهره برداری و 288 هزار متر مربع محوطه های بارانداز، ظرفیت تخلیه و بارگیری هفت میلیون تن کالا در سال را دارد .

وی یاداور شد: ارتباط با بازارهای منطقه ای و دسترسی به بازار مصرف بالای 300 میلیونی کشورهای حوزه قفقاز، قرار گرفتن در مسیر کریدور ترانزیتی بین المللی شمال - جنوب (با مسیـری سه برابـرکوتاه تر و ارزانتر از مسیر فعلی) ،واقع شدن بندر در محدوده منطقه آزاد و فراهم نمودن تسهیلات و امکانات ویژه برای صاحبان کالا، تجار و سرمایه گذاران از مزیت های بندرگاه انزلی است.

وی همچنین نزدیکی به فرودگاه بین المللی رشت با فاصله 35 کیلومتر، مسیر دسترسی زمینی مناسب به استان های همجوار، نزدیکی به بزرگترین ذخایر نفت و گاز دریای خزر، برخورداری از معافیت مالیاتی، دسترسی به معادن سرب، روی و آهن و مراکز صنعتی و نزدیکی به استان های صنعتی همجوار و پایتخت، بهره گیری از توان بخش خصوصی در اداره ترمینال ها و ایجاد فضای رقابتی جهت کاهش زمان تخلیه و بارگیری را از دیگر مزایای این بندرگاه برای سرمایه گذاران عنوان کرد.

 طی 10 ماه امسال دو میلیون و 304 هزار و 563 تن تخلیه و بارگیری کالا در بندرگاه انزلی صورت گرفت که یک میلیون و 355 هزار و 831 تن آن به تخلیه اختصاص داشت.

عمده کالاهای وارداتی از این بندرگاه آهن، چوب، غلات و مواد اولیه کارخانجات از مبداء روسیه، قزاقستان، ترکمنستان و آذربایجان بوده است. 

در این مدت 423 هزار و 504 تن کالا شامل میوه و تره بار، کودشیمیایی، خشکبار، محصولات دامی گیاهی ، محصولات شیمیایی، معدنی و مصالح ساختمانی ، لوازم خانگی ، کالای سوپرمارکتی و کانتینری از بندرگاه انزلی عمدتا به روسیه و آذربایجان صادر شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار