معاون شهرسازی و معماری شهرداری اردبیل خبر داد:
به گفته محمدی به دلیل استقبال گسترده طراحان، جهت ارتقای کیفیت طرح ها مقرر گردید تا فرصت دوباره به طراحان داده شود تا طرح ها و پیشنهادات خود را تا تاریخ 94.12.25 به شهرداری اردبیل ارسال کنند.
کد خبر: ۱۹۸۳۸۴
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۸ 15 March 2016

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اردبیل گفت: فعالیت های شبانه به مرور به قسمتی از زندگی شهری تبدیل شده است و تقریباً کلیه فعالیت های شهری که قبلاً در روشنایی روز امکان پذیر بوده، اینک در شب و به کمک نور مصنوعی قابل انجام است.

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری اردبیل، یوسف محمدی در جریان دومین جلسه بررسی نحوه انجام پروژه های نورپردازی 5 مورد شامل خیابان ساحلی، میدان مادر، پل عابر پیاده آرازعلی، پل یعقوبیه و پل ابراهیم آباد با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: ادامه فعالیت های روزانه در شب تغییرات تدریجی بر سیمای شبانه شهرها اعمال می کند و در واقع سیمای شبانه، بخشی از طراحی منظر یک شهر است که می‌تواند در ارتقای کیفیت فضای شهری تأثیر گسترده‌ای داشته باشد و تصور مخاطب از شهر در ساعات شب را شکل دهد.

فرصت دوباره طراحان برای ارتقا نورپردازی اماكن و ساختمان های

وی تصریح کرد: شناخت ویژگی های شهر و سیمای شبانه آن، مطالعة نور و اثرات آن در محیط، تکنیک ها و اهداف نورپردازی و طراحی منظر شهری شامل اهداف عملکردی، زیبایی شناسانه و هویت بخشی و فعالیت های جمعی شهروندان و تأثیر آنها در شکل دادن به سیمای شبانه شهر به معماران منظر و مدیران شهری در طراحی و مدیریت کیفیت سیمای شبانه شهرها کمک می‌کند.

محمدی افزود: در همین راستا، دومین جلسه بررسی نحوه انجام پروژه های نورپردازی با حضور معاونت شهرسازی و معماری، مدیر طرح های توسعه شهری، مدیر امور فنی و طراحی معاونت فنی و عمرانی، مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز، نماینده امور قراردادها و کارشناسان حوزه های مرتبط در اتاق معاونت شهرسازی و معماری برگزار شد.

به گفته محمدی به دلیل استقبال گسترده طراحان، جهت ارتقای کیفیت طرح ها مقرر گردید تا فرصت دوباره به طراحان داده شود تا طرح ها و پیشنهادات خود را تا تاریخ 94.12.25 به شهرداری اردبیل ارسال کنند.

 در ادامه این جلسه، حاضرین در سخنانی با اشاره به نقش نورپردازی بناها و المان‌های شاخص؛ شامل عناصر سخت و نرم منظر- و ایجاد فضاهای شهری پویا در طول ساعات شب، در افزایش خوانایی، سرزندگی، سکونت پذیری، امنیت و رونق اقتصادی شهر، نظرات و پیشنهادهای خود را درخصوص ارتقای کیفیت شهر اردبیل در شب و سیمای شبانه شهر، ارائه کردند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار