استاندار همدان اشتغال جوانان را یکی از مسائل ضروری در کشور دانست و گفت: سال 95 سال رفع مشکل بیکاری جوانان خواهد بود.
کد خبر: ۱۹۸۷۷۷
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۲ 17 March 2016

استاندار همدان اشتغال جوانان را یکی از مسائل ضروری در کشور دانست و گفت: سال 95 سال رفع مشکل بیکاری جوانان خواهد بود.

به گزارش ایسنا، "محمدناصر نیک‌بخت" در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان، افزود: مساله اشتغال در بسیاری از مسائل از جمله دوام زندگی و امیدواری زوج به زندگی تاثیر به‌سزایی دارد.

وی یادآور شد: اگر زندگی زوجی به علت بیکاری و عدم شغل ناموفق باشد و به طلاق برسد، اگر اقدامی از سوی مسئولان صورت نگیرد ما در این معصیت و گناه شریک خواهیم بود.

وی با بیان اینکه مشکل اصلی جوانان اشتغال است، اظهار کرد: در مسائل ازدواج و ادامه زندگی جوانان، شغل مطرح است و بعد از گذشت زمان، اختلاف ایجاد و خانواده‌ها اجازه ورود می‌دهند.

نیک‌بخت عنوان کرد: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی امیدواریم در سال جدید شاهد رفع مشکل بیکاری جوانان بوده و شاهد اشتغال پویا در کشور باشیم.

وی در ادامه جوانان را سرمایه‌های پویای کشور و جامعه خواند و گفت: جوانان کشور باید همواره امیدوار باشند و ما نیز وظیفه داریم توانایی‌های این قشر را زمینه و بستری برای ابراز استعدادهایشان کنیم.

سرمایه‌ای لایق‌تر از جوانان وجود ندارد

استاندار همدان با تاکید بر اینکه سرمایه‌ای لایق‌تر از جوانان در کشور وجود ندارد، اظهار کرد: تلاش جوانان در هر مجموعه نتیجه‌بخش بوده و باعث اعتلای کشور می‌شود.

نیک‌بخت افزود: جوانان سرمایه‌های بی‌بدیل کشور به شمار می‌روند و همه ما وظیفه داریم زمینه کار و بروز استعداد و توانمندی‌های آنان را فراهم کنیم.

استاندار همدان با اشاره به اعتیاد جوانان، تصریح کرد: یکی از دلایل مهم و ریشه اعتیاد نیز مساله عدم اشتغال است.

وی در ادامه به بحث ازدواج اشاره کرد و گفت: ازدواج، به معنی تشکیل زندگی مشترک و جدید بوده که این مساله از طریق سایت‌های همسریابی پایدار و مرتفع نمی‌شود.

وی اضافه کرد: در ازدواج باید بسیاری از مسائل در نظر گرفته شود، از جمله می‌توان به آموزش نحوه مسائل زندگی، کسب مهارت و معاشرت اشاره کرد.

وام ازدواج در سه ماه سال 95، به 130 میلیارد تومان افزایش می‌یابد

وی در بخش دیگری به وام ازدواج اشاره و خاطرنشان کرد: سال گذشته در استان اعتباری افزون بر 60 میلیارد تومان، به جوانان استان وام ازدواج پرداخت شد و امسال مقرر شده که تا سه ماهه ابتدای سال 95، این مبلغ به 130 میلیارد تومان افزایش یابد.

نیک‌بخت در ادامه با اشاره به اقدامات مجمع خیرین ازدواج شهرستان نهاوند، اظهار کرد: این مجمع باب خیری در این شهرستان به شمار می‌رود.

استاندار همدان افزود: اگر ما بتوانیم در همه زمینه‌ها، با جوانان ارتباط داشته و کارگشایی کنیم، در بسیاری از مسائل تاثیر گذار خواهد بود.

وی به تلاش سازمان امور جوانان در سالجاری اشاره کرد و گفت: ستاد امور جوانان استان، فعالیت‌های شایسته ای در سال 94 ارائه کرد، به ویژه ما شاهد اقدامات خودجوش، پویا و فعال این سازمان بودیم.

نیک‌بخت اضافه کرد: فعالیت ها و اقدامات سمن‌های استان در سال 94، در کشور بارز و شایسته قلمداد شده و در زمینه رسیدگی به امور جوانان بهتر از سایر استان‌ها است.

وی در ادامه با اشاره به اقتصاد مقاومتی، خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی باعث رفع بسیاری از تنش‌های بین‌المللی می شود.

به گزارش ایسنا؛ در پایان این جلسه از طرح خدمات ازدواج آسان رونمایی و از سمن‌های فعال در استان تقدیر شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار