مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم خبر داد
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم از خرید مشترک چوب در خوشه مبلمان استان قم برای نخستین بار خبر داد و گفت: یکی از راهکارهایی که در توسعه خوشه‌ای برای کنترل قیمت مواد اولیه توصیه می‌شود خرید مشترک است.
کد خبر: ۱۹۹۲۰۱
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۲:۲۲ 17 March 2016
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم، امیر طیبی‌نژاد اظهار کرد: شناسایی و رفع مشکلات فعالان خوشه‌های کسب و کار یکی از اهداف اصلی عاملین مدل توسعه است که خوشبختانه استان قم توانسته است در این بخش تجربیات موفقی به‌دست آورد.

وی با اشاره به مشکلات موجود در زمینه تامین مواد اولیه در خوشه مبلمان افزود: براساس تحقیقات خوشه مشخص شد صنعت مبلمان مانند بسیاری از صنایع دیگر از توزیع نامناسب مواد اولیه و افزایش قیمت‌ها به دلیل حضور دلالان و واسطه‌ها رنج می‌برد.

 مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم اضافه کرد: یکی از راهکارهایی که در توسعه خوشه‌ای برای کنترل قیمت مواد اولیه توصیه می‌شود خرید مشترک است.

وی بیان کرد: خرید مشترک به میزان بالا امکان خرید از منابع اصلی را فراهم می‌کند و علاوه بر حذف واسطه‌ها در بسیاری موارد افزایش قیمت‌های ناشی از خرید مدت‌دار را نیز کنترل می‌کند، چرا که خرید در حجم بالا موجب افزایش قدرت چانه‌زنی خریدار می‌شود.

طیبی‌نژاد با اشاره به توانمندی‌های تعاونی درودگران استان به عنوان یک تشکل قدیمی و تاثیرگذار در حوزه توزیع مواد اولیه تصریح کرد: با پیگیری‌های عامل توسعه زمینه خرید مشترک چوب به کمک تعاونی درودگران استان فراهم شد.

وی ادامه داد: این تعاونی که در سال‌های اخیر بیشتر تمرکز خود را بر فروش فرآورده‌های چوبی گذاشته بود با واردات یک میلیارد و 500 میلیون ریال چوب وارد فاز جدید از خدمت‌دهی به اعضای خود شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم این گونه توزیع مواد اولیه در خوشه را در کنترل و تعدیل قیمت موثر دانست و گفت: با پیگیری‌های عامل توسعه و تفاهمات انجام شده با صندوق کارآفرینی امید در صدد هستیم تا برای خرید چوب از تعاونی به اعضای خوشه تسهیلات با سود مناسب اعطا شود تا در دوران رکود فعلی صنعت مبل بتوانیم در ایجاد نقدینگی برای واحدها خدمتی کرده باشیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار