سفر كاروان هاي راهيان نور به سرزمین هاي نور تجسمي از بصیرت ها و رشادت و مقاومت هایی است که یادگاران دوران جنگ در گوشه گوشه آن آرمیده اند.
کد خبر: ۲۰۱۶۶۸
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۷ 24 March 2016
سفر كاروان هاي راهيان نور به سرزمین هاي نور تجسمي از بصیرت ها و رشادت و مقاومت هایی است که یادگاران دوران جنگ در گوشه گوشه آن آرمیده اند.

به گزارش تابناک ایلام؛شوق حضور در مناطق عملياتي دفاع مقدس وصف ناشدنی است نه دوربین‎ها می‌توانند زیبایی این احساس را به تصویر بکشند و نه قلم‎ها؛ شوق آمدن به مناطق عملیاتی از روی جبر نیست بلکه از جنس دیگری حکایت دارد آری تجدید میثاقی با شهدا و امام شهداست.

كساني كه به سرزمين هاي نور آمده اند حکایت شوریدگی و دلدادگی كساني است که در کشاکش عقل و عشق راهی مقصد لاله های گلگون می شوند.

سفر به مناطق عملياتي هشت سال دفاع مقدس سبب جلای نفس و روح می شود و برای آمدن به اين مناطق سراسر نور باید با سر و دل عزم سفر کنی و در اين سرزمین لاله های گلگون قدم بگذاري.

يادمان هاي دفاع مقدس شهرستان مهران اين روزها میعادگاه دلهای عاشقی است که با کاروان راهيان نور وارد مناطق عملیاتی اين شهرستان شدند، اينجا سرزمين عشق است و ايثار، اينجا مشهد شهيدان و فرزندان ايران زمين است، از اين رو خاكش مقدس و كيميا و سرمه چشم مادران فرزند از دست داده است.

هر گوشه اين سرزمين يادآور خاطره اي دفاع مقدس است ازنخلهاي سوخته‌اش تا دهها لاشه تانك كه در مسير جاده ايلام - مهران بر روي سكوهايي گوياي لحظات تلخ و شيرين سالهاي دفاع مقدس در اين ديار است.

يادمان هاي مهران هنوز هم نداي زمزمه رزمندگان در شبهاي عمليات را در جاي جاي خود حفظ كرده‌اند و به خوبي گوياي رشادت و مقاومت هایی رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس است.

شهرستان مرزي مهران با تمام زیبایی ها ، خاک سرخش بوی رشادت و عطر دلنواز شهادت را می دهد که هر فردی به  اينجا سفر می کند حال و هوای دیگر پیدا می کند.

از پيرو جوان گرفته تا همرزمان شهدا به اينجا آمده اند و ياد لحظه لحظه خاطرات گذشته را در ذهنشان تداعي مي كنند در ميان جمعيت كاروان راهيان نور جانبازي را مي بينيم كه به سجده افتاده و خاك اين سرزمين مقدس را ميبوسد.

اين جانباز 50 درصد كه خود را يونس محمدي معرفي مي كند از تهران آمده در گفتگو با خبرنگار ما مي گويد: بوي خاك اين سرزمين بوي همرزمانش را برايش تداعي مي كند.

وي افزود: رشادت و جانبازي رزمندگان را نمي توان در هيچ جا توصيف كرد زيرا كه تنها عشقي كه آنها را براي اين سرزمين آورد ايمان به خدا و عشق به سرزمينشان بود.

محمدي ادامه مي دهد:سرزمين مهران درس بصیرت، ایستادگی و شجاعت به ما می‌دهد و نسل جوان كه دوران دفاع مقدس را درک نکرده مي نواند فرهنگ ایثار را با حضور در اين مناطق ياد بگيرند.

در گوشه اي ديگر از نقطه ايثار جواني كه همراه خانواده اش به سرزمين نور مهران آمده توجه ما را جلب مي كند؛ احمد مقيمي 16 سال سن دارد و برای نخستین بار است که عازم سرزمین نور می‎شود او از احساس پاکش برای حضور در این سفر معنوی می‎گوید: خیلی خوشحالم که خدا نصیبم کرده به دیدار شهدا آمده ام ، دوست دارم حالا که به اين سرزمين آمده ام از تمام لحظاتش به خوبی استفاده کنم.

این نوجوان 16 ساله می‎افزاید: خوشحالم كه با خانواده ام به اين سرزمين آمده ام و اين شوق را نمی‎توانم برایتان بازگو کنم اما مطمئن هستم خدای بزرگ به من نظر داشته تا این سفر نصیبم شود.

خانمي که چفیه بر دوش دارد و كودك خردسالش را به بغل دارد درباره حضور در سرزمين هاي نور می‎گوید: به اين سرزمین هاي نور آمديم  تا از نزدیک شجاعت شهدا را لمس کنیم.

خانم فاطمه مرادي ادامه‎می‎دهد: من و خانواده ام آمديم تا با رشادتهاي رزمندگان آشنا بشيم که چگونه از ارزش‎ها و سرزمينمان دفاع كردند.

وي افزود: وظيفه اكنون ما دربرابر خون شهدا اين است كه  پیرو ولایت باشیم و ارزشهاي اسلامي را حفظ كنيم چون می‎دانم شهدا برای این رفتند تا ارزش‎ها بماند و اسلام روز به روز گسترش پیدا کند.

در ميان جمعتي كه از سراسر كشور آمده اند مي توان انواع سنين را مشاهده كرد كه با خلوص نيت همراه با خانواده يا به صورت كاراواني آمده اند معنویتی خاص در فضاي اين سرزمين حاكم شده است.

آري به خوبي مي توان گفت سفر به يادمان هاي دفاع مقدس تجسم روحیه ایثار ،فداکاری،شهادت و شهامت رزمنگانی است که در اجابت امر ولی فقیه در راه حفظ میهن و نظام اسلامی جان خود را در طبق اخلاص نهادند و ما در تمرین آن دست و پا می زنیم.

منبع:آوای مهران

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار