امام جمعه کرج:
آن‌ها بر این باور هستند که باید افکار عمومی را در دوران پسا برجام تسخیر کرده و سعی کنیم غرب گرایی در ایران تقویت شود و تلاش ما این باشد تا گفتمان مقاومت و انقلاب اسلامی تضعیف شود.
کد خبر: ۲۰۲۰۹۸
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۱ 25 March 2016
آیت‌الله‎ سیدمحمد مهدی حسینی‌همدانی در نماز جمعه این هفته کرج با اشاره به اینکه قرآن کتاب هدایت بشر است که اهل تقوا بیشترین بهره را از آن می‌برند، اظهار داشت: قرآن انسان را به درست‌ترین راه راهنمایی می‌کند.
وی با اشاره به ویژگی‌های ظاهری امام زمان (عج)، افزود: براساس بیانات و روایات حضرت علی(ع)، حضرت ولی عصر(عج) جوانی است با چهره گشاده، زیبا و نیکو است که نورانیت خاصی در چهره ایشان نمایان است.
خطیب نماز جمعه کرج با تاکید بر اینکه در زمان غیبت ظلم و ستم عالم را فرا می گیرد و با ظهور امام زمان (عج) حکومت عادلانه در جهان برپا می‌شود، خاطرنشان کرد: مقدمه کار امام زمان(عج) در زمان ظهور مبارزه با مفاسد، ظلم، اسراف و اشرافی‌گری است.
وی با بیان اینکه به طور قطع در سایه عدالت اجتماعی توزیع عادلانه ثروت و استعداد شکوفا می‌شود و تحقق می‌پذیرد، تصریح کرد: در این زمان زمینه نزول رحمت الهی در جهان فراهم می‌شود.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه امسال سال پرخیر و برکتی است چرا که ابتدا و انتهای آن به نام مبارک حضرت زهرا(س) متبرک شده است، افزود: امید است مردم و مسئولان برای سال جدید با برنامه‌ریزی دقیق وارد عمل شوند چرا که طبق روایات اگر کسی دو روزش شبیه هم باشد متضرر شده است.
وی با بیان اینکه 11 فرودین ماه سال جاری سالروز ولادت حضرت زهرا (س) و روز مادر است، گفت: آن حضرت دارای ویژگی‌های مطرح و شاخصی است که مبارزه با طاغوت و عدالت‌خواهی از جمله آن ها محسوب می‌شود.
امام جمعه کرج با تاکید بر اینکه به طور قطع هر اسمی از نام‌های مبارک حضرت صدیقه  طاهره  بیانگر ویژگی‌های ذاتی و باطنی آن حضرت است، اظهار داشت: حضرت فاطمه (س) خیر کثیری برای عالم است که وجود پر برکت امام خمینی(ره) بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی و سکان دار این کشتی" مقام معظم رهبری" از جمله این خیرات محسوب می‌شود.
به گزارش تسنیم آیت‌الله حسینی‌همدانی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) در اوج توکل و اعتماد به خدا بعد از 50 روز از پیروزی انقلاب اسلامی از مردمی که قیام کرده بودند خواست تا برای آینده کشور مسیر را انتخاب کنند، بیان کرد: مردم در روز 12 فرودین سال 58 رای آری به قیام خود دادند و امام خمینی(ره) این روز عید ملی و اسلامی اعلام کردند.
وی با اشاره به اینکه در 12 فروردین ساختار جدید سیاسی و اجتماعی ایران بر مبنای آرای اکثریت مردم تعیین شد، اظهار داشت: مکرر بر این مهم تاکید شده است که سخنان مقام معظم رهبری چراغ راه هدایت است از این رو اگر فردی خلاف این مسیر قدم بر دارد خسران او قطعی است.
وی با تاکید بر اینکه توصیه بنده این است که فرازهای سخنرانی مقام معظم رهبری در مشهد مقدس بازخوانی و مورد توجه قرار گیرد، افزود: به طور مثال در مسائل داخلی به صراحت سخن گفتن در رابطه با افراد روش مقام معظم رهبری نیست اما این بار عبور از خطوط قرمز را با صراحت بیان کردند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در سخنان خود بر این مهم تاکید کردند که برجام خسران محض بود و سلسه برجام نفعی برای کشور ندارد، اظهار داشت: بر اساس بیانات مقام معظم رهبری تفکر خاص و خطرناکی در کشور مشغول فعالیت جدی است تا انقلاب را از اهداف خود دور سازد.
آیت‌الله حسینی‌همدانی با بیان اینکه باید به سخنان ایشان توجه جدی صورت گیرد و عکس العمل نشان داد، گفت: باید در مقابل این سخنان اقدام کرد و مطالبه داشت.
وی با اشاره به برخی از هشدارهای مقام معظم رهبری که مربوط به روش‌های دشمن برای از بین بردن انقلاب در طی ده سال گذشته است، گفت: تلاش غربی‌ها برای از بین بردن نظام اسلامی یا بی محتوا کردن آن است که برای تحقق این امر طرح‌های جدی در داخل و خارج از کشور تعیین و تبیین کرده‌اند.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه آن چه از بیان استراتژیست‌های غربی برای براندازی نظام و راجع راضی شدن به توافق هسته‌ای بدست می‌آید مربوط به بعد از توافق و مبتنی بر چند اصل است، افزود: آن‌ها بر این باور هستند که باید افکار عمومی را در دوران پسا برجام تسخیر کرده و  سعی کنیم غرب گرایی در ایران تقویت شود و تلاش ما این باشد تا گفتمان مقاومت و انقلاب اسلامی تضعیف شود و برای تفاهم در رابطه با مسائل دیگر که مورد قبول غرب است از مدل برجام استفاده کنیم و تلاش شود رفتار دولت‌ها تغییر و بین مردم و نظام فاصله ایجاد شود.
امام جمعه کرج با اشاره به اینکه دشمنان در برنامه خود به تغییرات امید بسته‌اند، گفت: بیانات اهل بیت(ع) که چراغ راه است نباید فراموش شود، حضرت علی (ع) در بیانات خود همواره بر این مهم تاکید داشتند که باید با دشمن خود در  حذر باشید و با آن‌ها حتی بعد از صلح رفاقت نکنید.
خطیب نماز جمعه کرج اظهار داشت: مقام معظم رهبری در سخنان خود در اسفندماه سال 94 بر این امر اشاره داشتند که بنده به دیپلمات‌های کشور گفتم که دشمنان نظام از اسم جمهوری اسلامی باکی ندارند حتی از این که یک عمامه به سری در راس جمهوری اسلامی باشد نیز باکی ندارند آن‌ها چنان چه جمهوری اسلامی محتوای خود را از دست بدهد با این امر کنار می‌آیند.
آیت‎الله حسینی‌همدانی با اشاره به اینکه بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری دشمنان نظام با محتوای انقلاب اسلامی دشمنی دارند، تصریح کرد: نمونه روشن این جریان کشور کوبا است.
وی با بیان اینکه رئیس جمهور آمریکا به کوبا سفر کرده و کنار عکس فردی که در راه مبارزه با آمریکا کشته شد عکس یادگاری می گیرد، خاطرنشان کرد: عده‌ای در داخل ایران هم خواب این را می‌بینند که رئیس جمهور آمریکا روزی وارد کشور شود اما بدانند تا آمریکا، آمریکا است این خواب تعبیر نمی‌شود.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه استحاله کوبا نمونه اعتماد به امریکا است و ایران اسلامی مهد آزادگان است، یادآور شد: دشمن امروزه در مقابله با نظام اسلامی دچار ضعف شده و سعی  دارد عاجزانه و با ابزار دیپلماسی  راه نفوذی برای خود باز کند.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز گفت: عده ای نادان، بزدل، واداده، عیاش و هوس ران خیال می‌کنند اگر از مبانی و اصول خود کوتاه آمده و تن به مسیری تعیین شده دشمن دهند مشکلات کشور حل می شود، در صورتی که چنین نیست چرا که این خیالی است که از فکر مسموم و شیطان صفت عده ای تراوش می‌کند.
وی با اشاره به اینکه این گروه در داخل و اربابان غرب نشین آن‌ها بدانند تا زمانی که مردم در صحنه هستند و با مال و جان از نظام دفاع می کنند به فضل پرودگار ذره ای از اصول و مبانی اسلامی عقب نشینی نمی کنند، افزود: توصیه ما این است که همه از جمله مسئولان ارشد نظام در بیانات خود طمع دشمن را تحریک نکنند و از گفتمان انقلاب اسلامی و رهبری فاصله نگیرند.
امام جمعه کرج با بیان اینکه دشمنان سعی دارند برای از بین بردن اصول و مبانی انقلاب اسلامی جمهوری اسلامی سکولار، لیبرال و دموکراتیک را ترویج کنند، اظهار داشت: باید تمامی اقشار از حزب الله در تربیت و نشر مبانی و ارزش‌های اسلامی و گفتمان انقلاب اسلامی تلاش کنند چرا که این امر کار فرهنگی بزرگی است.
آیت الله حسینی همدانی با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری فرمودند آمریکایی‌ها گمان می کنند تحریم ها در تغییر اراده ملت موثر است و عده‌ای نیز در داخل این امر را بزرگ کردند، اظهار داشت: بر روی این مسئله سرمایه‌گذاری شده باید از این رو چاره‌ای نداریم از همه جهت از جمله مسئله اقتصادی مستقل شویم.
وی با بیان اینکه این روزها به بهانه مسئله صنعت موشکی فشاری را بر روی کشور اعمال می‌کنند، تصریح کرد: برخی اوقات نکاتی مطرح می‌شود که خوشایند نیست و نیروهای ارزشی نباید تکرارکننده این سخنان باشند.
خطیب نماز جمعه کرج با اشاره به اینکه حزب الله باید توسعه و ترویج دهنده مبانی مقام معظم رهبری و گفتمان انقلاب اسلامی باشند، یادآور شد: برای حل مشکلات کشور 10 راهکار اصلی توسط مقام معظم رهبری بیان شده است که باید مورد توجه جدی مسولان قرار گیرد.
وی با بیان اینکه از مسئولان استانی درخواست کردیم که ارائه گزارش عملکردی در راستای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری داشته باشند تا مردم مطلع شوند، اظهار داشت: رسانه‌ها این امر را دنبال نکردند اما امید است امسال این مهم مطالبه شود تا شاهد اقدام عملی در این حوزه باشیم.
امام جمعه کرج با اشاره به اینکه امید است در راستای اجرایی شدن 10 خواسته مقام معظم رهبری کمیته استانی در البرز تشکیل داده شود، گفت: در نظر داریم از این طریق 10 خواسته و دستور مقام معظم رهبری بومی شود، توانایی‌های استان البرز به حدی است که می تواند کل کشور را اداره کند.
آیت‌الله حسینی‌همدانی با بیان اینکه مهد آدینه از هفته جاری آماده پذیرش نونهالان است، خاطرنشان کرد: آموزش‌های دینی و اسلامی به کودکان در این مهد ارائه می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار