کد خبر: ۲۰۳۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۸ 29 March 2016
تاابناک گیلان: چشمه آبگرم علی داشی آستارا با خواص طبی و درمانی اعجاب انگیز یکی از ده ها چشمه استان سرسبز گیلان است که در دل کوه های سرسبز تالش می‌جوشد و سالانه پذیرای تعداد زیادی از میهمانان نوروزی و گردشگران است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان، آبگرم معدنی علی داشی در فاصله ۳۰ کیلومتری از بندر آستارا در غرب این شهر در روستای گیلده واقع شده و در دل کوه های سرسبز تالش می‌جوشد.

این آبگرم به دلیل نزدیکی به جاده اصلی از طرف بندر آستارا و گردنه حیران و واقع شدن در یک محیط ییلاقی و خوش منظره از رونق بسیاری برخوردار است و همه ساله پذیرای عده کثیری از توریست‌های نواحی اطراف می‌باشد.

آبگرم طبیعی علی داشی یکی از زیباترین و در عین حال اعجاب برانگیزترین جلوه‌های طبیعی گیلان بوده که مقصدی زیبا و سحرانگیز برای گردشگران و بیماران بومی و غیر بومی کشور است.

چشمه آبگرم علی داشی در پای یک پرتگاه سنگی در محلی به نام علی داشی در بالای دره گیلده واقع شده و خواص درمانی آن بسیار معروف است و دردهایی همچون درد مفاصل (روماتیسم) چشم درد، دل درد، کمر درد، رفع باد و قولنج و تقویت اعصاب را شامل شده و بسیاری از این ناراحتی‌ها را درمان می‌کند. علاوه بر خاصیت درمانی، به دلیل واقع شدن در یک محیط ییلاقی و خوش منظر و خوش آب و هوا از ویژگی توریستی و تفریحی خاصی برخوردار است.

خواص درمانی و طبعیت آبگرم علی داشی باعث شده که سالانه مسافران و گردشگران زیادی از مناطق مختلف کشور برای آب تنی، این چشمه را به عنوان مقصد گردشگری سلامت خود انتخاب کنند.

آبگرم معدنی علی داشی جلوه زیبا و بکر از طبیعت سحرآمیز بندر آستارا از عوامل تاثیرگذار در جذب گردشگر به این شهرستان به شمار می‌رود و در ایام نوروز و فصل تابستان میزبان گردشگران داخلی و خارجی و در تعطیلات آخر هفته نیز میزبان کوهنوردان از استان‌های همجوار است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار