کارشناس مسئول تغذیه مرکز بهداشت استان کرمانشاه نان برنجی را بهترین شیرینی برای استفاده در دید و بازدیدهای نوروزی عنوان کرد.
کد خبر: ۲۰۳۴۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸ 29 March 2016
کارشناس مسئول تغذیه مرکز بهداشت استان کرمانشاه نان برنجی را بهترین شیرینی برای استفاده در دید و بازدیدهای نوروزی عنوان کرد.

نیلوفر حیدری در گفت و گو با خبرنگار  سرویس «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه با تاکید بر مصرف محدود شیرینی در ایام نوروز، گفت: قند بالا و روغن‌های مضر در شیرینی موجب می‌شود تا مصرف این مواد برای افراد ضررهای بسیاری به همراه داشته باشد.

وی تصریح کرد: در صورت مصرف شیرینی نیز تاکید ما بر مصرف شیرینی‌های خشک و کوچک است.

حیدری افزود: افراد باید سعی کنند شیرینی‌هایی مصرف کنند که تا حد ممکن در آنها از خامه، ژله، مربا، میوه و رنگ استفاده نشود.

کارشناس مسئول تغذیه مرکز بهداشت استان کرمانشاه توصیه کرد: در دید و بازدیدهای نوروزی انتخاب افراد تا حد ممکن شیرینی نباشد و بیشتر از میوه و آجیل استفاده شود.

وی افزود: افراد باید از مصرف مدام شیرینی در دید و بازدیدهای پشت سرهم خودداری کنند و چنانچه در یک میهمانی شیرینی مصرف کردند، در میهمانی دیگر بیشتر از میوه و آجیل استفاده کنند.

حیدری خاطرنشان کرد: افراد درصورت تمایل به مصرف شیرینی باید از مصرف مواد غذایی کربوهیدرات دار دیگر مانند برنج و نان در برنامه غذایی خود کم کنند تا دچار اضافه وزن و چاقی نشوند.

این کارشناس تغذیه با بیان اینکه نان برنجی به نسبت شیرینی‌های دیگر مضرات کمتری دارد، گفت: نان برنجی ابعاد کوچکی داشته و شیرنی خشک است و از موادی مانند خامه، مربا و ژله در تولید آن استفاده نمی‌شود و می‌تواند به عنوان بهترین شیرینی در دید و بازدیدهای نوروزی به کار رود.

وی با بیان اینکه بیماران برای مصرف شیرینی باید با پزشک معالج خود مشورت کنند، گفت: بیماران دیابتی بسته به میزان قند خود و با نظر پزشک معالج می‌توانند از شیرینی‌ها استفاده کنند.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار