فرماندار نهاوند گفت: بیانیه سوییس پیروزی با عظمتی بود که با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و درایت های دولت تدبیر و امید به دست آمد و باعث شد دنیا حقانیت هسته ای ما را بپذیرد.
کد خبر: ۲۰۳۵۳
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۳ 09 April 2015

فرماندار نهاوند گفت: بیانیه سوییس پیروزی با عظمتی بود که با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و درایت های دولت تدبیر و امید به دست آمد و باعث شد دنیا حقانیت هسته ای ما را بپذیرد.

به گزارش ایرنا؛  امامعلی عبدالملکی در اولین جلسه شورای اداری شهرستان نهاوند در سال جاری افزود: 15 ماه مذاکره نفس گیر دیپلمات های ما صحنه های زیبایی از رویارویی منطق و گفت و گو بود که سرانجام این منطق و استدلالات ما باعث به وجود آمدن این پیروزی برای کشور شد و دنیا روی قدرت هسته ای ما اعتراف کرد و آن را به رسمیت شناخت.

وی گفت: استناد گروه های مذاکره کننده به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص مساله هسته ای از نکات قابل توجه این مذاکرات بود .

وی افزود: اگرچه بعضی در تلاش هستند که این دستاورد بزرگ را کم اهمیت جلوه دهند اما واقعیت این است که در مذاکرات تلاش بر این بود که امتیازی داده نشود که امتیازی هم داده نشد و در این زمینه موفقیت بزرگی بدست آمد .

فرماندار نهاوند با اشاره به مهمترین موضوع سال جاری در استان همدان گفت: یکی از مسایل مهم سال 94 در استان نامگذاری امسال به نام میر سید علی همدانی است که از نام آوران استان همدان است.

وی افزود: این عارف نامی در کشورهای منطقه بسیار شناخته شده است اما در کشور ما آنگونه که شایسته باشد معرفی نشده که نامگذاری سال 94 به نام این شاعر و عارف بزرگ می تواند در این جهت موثر باشد.

وی از تخصیص 100 درصدی اعتبارات عمرانی در سال گذشته خبر داد و گفت: در سال 93 برای نخستین بار اعتبارات عمرانی دستگاه های شهرستان به طور 100 درصد تخصیص داده شد که این مساله می تواند در زمینه تکمیل طرح های عمرانی موثر باشد.

وی گفت: برای ادامه و تکمیل طرح های نیمه تمام لازم است مدیران دستگاه ها هر آنچه که سهم شهرستان باشد جذب کنند و علاوه بر آن تمرکز زیادی روی اعتبارات ملی داشته باشند و در این زمینه پیگیری های جدی داشته باشند.

تیم مذاکره کننده هسته ای ایران و کشورهای عضو گروه 5 + 1 سیزدهم فروردین ماه جاری در لوزان سوییس بیانیه مشترکی بر سر چارچوب ادامه فعالیت های هسته ای ایران منتشر کردند.

***161 هزار و 812 گردشگر نوروزی از جاذبه های گردشگری نهاوند بازدید کردند

رییس اداره میراث فرهنگی و گردشگری نهاوند نیز در این نشست گفت: در نوروز امسال 161 هزار و 812 نفر از مراکز گردشگری و جاذبه های توریستی نهاوند بازدید کردند که در مقایسه با نوروز سال گذشته 53 درصد افزایش داشته است .

محسن جانجان افزود:همچنین طی این مدت 15 هزار و 986 نفر در سطح شهرستان اسکان یافته اند که در مقایسه با نوروز سال گذشته 42 درصد افزایش را نشان می دهد .

وی افزود: بیشترین بازدیدهای نوروزی مربوط به سراب های نهاوند به ویژه سراب گیان و گاماسیاب و همچنین موزه ها بوده است و بیشترین حجم مسافران از این اماکن مربوط به روز سیزده بدر بوده است .

وی گفت: به منظور ارایه تسهیلات نورزی به مسافران 9 کمیته در بخش های مختلف تشکیل شد و 22 جلسه برنامه ریزی برای ارائه خدمات سفر برگزار شد که در مجموع دو هزار نفر در این کمیته ها فعالیت داشتند .

وی برپایی بازارچه صنایع دستی را از دیگر برنامه های نوروز امسال این شهرستان ذکر کرد و گفت: در نوروز امسال دو بازارچه نوروزی صنایع دستی و همچنین غرفه های فروش صنایع دستی در نهاوند بر پا شد که مورد استقبال شهروندان و مسافران قرار گرفت.

جانجان گفت: به منظور نظارت براماکن گردشگری و موزه های شهرستان از سوی کمیته نظارت و ارزیابی 19 مورد بازدید صورت گرفت که مشکل خاصی وجود نداشت و رضایت مندی کامل در بین مسافران از خدمات سفر وجود داشت به گونه ای که در تعطیلات نوروزی میزان شکایات مردمی صفر بوده است .

شهرستان نهاوند با دارا بودن جاذبه های گردشگری به ویژه در بخش گردشگری طبیعی مورد توجه مسافران نوروزی و دیگر ایام سال است.

این شهرستان به لحاظ آب فراوان به شهر سراب ها و چشمه های جوشان معروف است به گونه ای که بیش از 10 سراب عمده در آن وجود دارد که از جمله آنها می توان به سراب گیان ، گاماسیاب ، فارسبان ، باروداب ، بنفشه و ملوسان اشاره کرد .

همچنین جاذبه های تاریخی و مذهبی این شهر از دیگر عناصر جذب گردشگر است که می توان به حمام حاج آقا تراب ، مسجد قدیمی و سنتی نهاوند ، تپه گیان ، قلعه سام گبری در روستای باباقاسم ، بازار سرپوشیده و سنتی و آستان شاهزاده محمد اشاره نمود .

این شهرستان در منطقه غربی کشور و در مسیر ارتباطی مرکز به غرب کشور قرار دارد و با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 190 هزار نفر در 105 کیلومتری جنوب شهر همدان واقع شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار