کد خبر: ۲۰۴۳۹۷
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۹ 31 March 2016
قائم مقام معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به ضرورت تأمین مواد غذایی سالم در ایام نوروز از بازرسی بیش از 11 هزار مرکز عرضه مواد غذایی در یزد خبر داد.

"مسعود شریفی"با اشاره به اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی در استان یزد، اظهار کرد: بهداشت محیطی مراکز تهیه مواد غذایی، کلرسنجی و نمونه‎‎برداری از مواد غذایی ارائه شده، از جمله موارد مد نظر در اجرای طرح نظارتی عید نوروز است.

وی حفظ و ارتقای سلامت جامعه به ویژه مسافران نوروزی را از جمله مهمترین اهداف دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی دانست و بیان کرد: از ابتدای آغاز این طرح، وضعیت بهداشتی بیش از 11 هزار مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی بازرسی شدند.

قائم مقام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به ضرورت تأمین غذای سالم در راستای ایجاد نشاط عمومی در جامعه، گفت: از مجموع بازدید‎‎های انجام شده در عید نوروز امسال، 250 مورد به دادگاه معرفی شدند.

وی نظارت و بازرسی از نحوه ارائه خدمات تمام مراکز عرضه موادغذایی، سرویس‎های بهداشتی، مکان‎‎های خدمات بین راهی، رستوران‎ها و دیگر مکان‏‏های عمومی از دیگر اقدامات انجام شده و در دستور کار طرح بسیج سلامت نوروزی در یزد است.

شریفی پلمپ 21 مرکز متخلف عرضه مواد غذایی را از دیگر اقدامات انجام شده در طرح بسیج سلامت نوروزی استان یزد عنوان کرد و ادامه داد: از ابتدای آغاز طرح بسیج سلامت نوروزی در یزد، بیش از 450 کیلوگرم انواع مواد غذایی غیر بهداشتی معدوم شده است.

وی با اشاره به انجام یکهزار و 400 مورد نمونه‎‎برداری انواع مواد غذایی ارائه شده در سطح شهر یزد، تصریح کرد: معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یزد، نظارت بر تهیه و تأمین غذای سالم در طول سال به ویژه ایام نوروز را به طور جدی در دستور کار خود قرار داده است.

این مقام مسئول، کنترل بیمار‎‎ های مرتبط با آب، مواد غذایی و بهداشت محیط را از دیگر اهداف اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی در یزد دانست و خاطرنشان کرد: بیش از هشت هزار کلرسنجی در ایستگاه‎‎های ثابت و سیار آب آشامیدنی استان یزد انجام شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار