مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان ایلام گفت: از ابتدای فصل آبی جاری تاکنون بیش از 310 میلیون متر مکعب آب وارد سدهای ایلام(چم گردلان)، کنگیر ایوان و دویرج دهلران شده است.
کد خبر: ۲۰۵۰۶۴
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸ 02 April 2016

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان ایلام گفت: از ابتدای فصل آبی جاری تاکنون بیش از 310 میلیون متر مکعب آب وارد سدهای ایلام(چم گردلان)، کنگیر ایوان و دویرج دهلران شده است.


فصل آبی از ابتدای مهر ماه هر سال آغاز و تا 31 شهریور سال بعد ادامه دارد.

به گزارش تابناک ایلام؛ذوالفقار مهدی زاده اظهار کرد: در پی بارش های کم سابقه در سطح استان طی سال گذشته و اوایل سال جاری حجم آب ورودی سدهای استان افزایش قابل ملاحظه و چشمگیری داشته است.
وی با اشاره به وضعیت مطلوب ذخیره آبی سد ایلام (چم گردلان) افزود: از ابتدای سال آبی جاری تاکنون 104 میلیون متر مکعب آب وارد این سد شده که از این میزان 74 میلیون متر مکعب در مجموع خروجی آن برای مصارف مختلف بوده است.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان ایلام میزان حجم فعلی آب سد ایلام را 64 میلیون متر مکعب اعلام کرد و یادآور شد: حجم آب سد ایلام در ابتدای سال آبی (قبل از شروع بارش ها) 37 میلیون متر مکعب بود که با بارندگی های اخیر در اوایل آذر سال گذشته حجم آب سد تکمیل و سرریز شد.
مهدیزاده به وضعیت سد کنگیر ایوان نیز اشاره کرد و یادآور شد: ابتدا الزام هایی در آبگیری این سد وجود داشت اما با بارندگی های مناسبی که صورت گرفت، ذخیره آب این سد تکمیل و مازاد آن سرریز شد.
وی گفت: حجم آب سد کنگیر ایوان تا پیش از بارندگی سال آبی اخیر نزدیک به یک میلیون متر مکعب بود که در پی بارش های کم سابقه این میزان به 34 میلیون متر مکعب رسید.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان ایلام حجم فعلی سد کنگیر را 20 میلیون متر مکعب اعلام کرد و افزود: این سد در این مدت بیش از 13 میلیون متر مکعب خروجی آب داشته است.
مهدیزاده وضعیت آبی سد دویرج دهلران را نیز مناسب خواند و گفت: قبل از شروع بارش های سال آبی حجم آب این سد 56 میلیون متر مکعب بود که با شروع بارندگی ها، 172 میلیون متر مکعب آب وارد سد شد.
وی حجم فعلی سد دویرج را 189 میلیون متر مکعب اعلام کرد و افزود: هم اکنون بیش از 92 درصد از ظرفیت آب سد دویرج پر شده و تنها یک متر و 20 سانتی متر تا سرریز شدن فاصله دارد.
مهدیزاده رشد بیش از دو برابری بارش ها در سال گذشته و سرریز شدن آب سدهای استان را نشان از وضعیت مطلوب منابع آب سطحی در استان اعلام کرد و گفت: از ابتدای فصل آبی جاری تاکنون بیش از 310 میلیون متر مکعب آب وارد سدهای استان شده که از این میزان نزدیک به 129 میلیون متر مکعب میزان خروجی آب از این سدها بوده است./ف

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار