فرماندار شهرستان ایجرود گفت: احداث دو مدرسه و سرمایه گذاری مشارکتی در راه اندازی دو واحد صنعتی از فعالیت های بنیاد برکت در این شهرستان است.
کد خبر: ۲۰۵۶۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵ 03 April 2016
اسماعیل بیات درگفت و گو با ایرنا با بیان اینکه بنیاد برکت در شهرستان ایجرود اقدام به ساخت دو مدرسه کرده است، افزود: مدرسه پنج کلاسه مقطع ابتدایی در روستای ایجرود بالا (چتز) با 782 مترمربع زیربنا و یک هزار و 221مترمربع مساحت و مدرسه دو کلاسه روستای گلابرخانقاه درهمین مقطع تحصیلی با 135 مترمربع زیربنا و مساحت 990 مترمربع، در زمان حاضر آماده بهره برداری است.
وی با بیان اینکه بنیاد برکت در بخش سرمایه گذاری در این شهرستان، در راه اندازی دو پروژه صنعتی نیز مشارکت کرده است، افزود: شرکت کیمیای زنجان گستران با فعالیت در زمینه تولید کنسانتره روی و سرب با سرمایه گذاری مشارکتی بیش از 144 میلیارد ریالی این بنیاد در دهستان سعید آباد با ظرفیت اشتغال زایی نزدیک به دو هزار نفر به مرحله بهره برداری رسیده است.
وی اظهار داشت: مشارکت بیش از 980 میلیارد ریالی بنیاد برکت در تاسیس و راه اندازی شرکت کود شیمیایی البرز ایرانیان به منظور تولید کلراید پتاسیم، از دیگر فعالیت این بنیاد در سطح شهرستان ایجرود است که تاکنون 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. 
«بنیاد برکت» در راستای اجرای رهنمودهای رهبرمعظم انقلاب 20 آذر 1386 توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تاسیس شد تا به عنوان یک مجموعه توانمندسازی اقتصادی، اجتماعی و عام المنفعه در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته فعالیت کند.
این بنیاد علاوه بر اجرای طرح های توانمندسازی اقتصادی، در زمینه توسعه و انجام طرح هازیربنایی، فرهنگی و آموزشی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور، مانند طرح های راه سازی، پل سازی، آبرسانی، برق رسانی، احداث مراکز ICT و مخابراتی، احداث خانه بهداشت، پاسگاه و حوزه انتظامی، احداث مسکن محرومین، ساخت و تکمیل بیمارستان، اجرای پروژه های آبخیزداری و زیرساخت باغبانی، ساخت مدارس، مساجد، حوزه های علمیه، دارالقرآن و خانه های عالم فعالیت های گسترده ای در سطح کشور انجام داده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار