تردد خودروهای تک‌سرنشین در ایلام تنها به سلیقه مردم برنمی‌گردد بلکه یکی از دلایل آن ضعف حمل و نقل عمومی است که مصداق‌های آن را می‌توان در ایستگاه‌هایی دانست که به ندرت اتوبوس در آنها توقف می‌کند.
کد خبر: ۲۰۶۰۸۵
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۹ 04 April 2016
تردد خودروهای تک‌سرنشین در ایلام تنها به سلیقه مردم برنمی‌گردد بلکه یکی از دلایل آن ضعف حمل و نقل عمومی است که مصداق‌های آن را می‌توان در ایستگاه‌هایی دانست که به ندرت اتوبوس در آنها توقف می‌کند.

به گزارش تابناک ایلام،در شهر کم‌گنجایش ایلام بیش از هر مرکز استان دیگری شاهد خودروهای تک‌سرنشین در سطح خیابان‌های شهر هستیم اما این موضوع تنها ناشی از بی‌توجهی مردم به ناوگان عمومی نیست بلکه ریشه در ضعف ناوگان حمل ونقل عمومی نیز دارد.

شهروند ایلامی مطمئن نیست اگر در ایستگاه اتوبوس منتظر بماند آیا می‌تواند به کارش برسد یا نه؟

کم نیستند شهروندانی که مایلند با تاکسی عمومی تردد کنند اما رفتار غیرحرفه‌ای برخی رانندگان آنان را منصرف می‌کند.

یک زن میانسال در یکی از ایستگاه‌های اتوبوس در بلوار «دانشجو» گفت: بیش از یک ساعت است که منتظر اتوبوسم، هر از گاهی اتوبوسی رد می‌شود اما توقف نمی‌کند، کجای دنیا ایستگاه اتوبوس درست می‌شود ولی اتوبوس در آن توقف نمی‌کند و تنها قسمتی از خیابان را اشغال کرده است. با این توصیف مردم حق دارند برای انجام کوچکترین کار خود از خودرو شخصی استفاده کنند.

«میثم» دیگر شهروند ایلامی که از بیمارستان امام خارج می‌شود با اشاره به ایستگاه اتوبوس در این حوالی گفت: تا حالا این ایستگاه رنگ اتوبوس را به خودش ندیده است و کسانی که وسیله نقلیه شخصی ندارند مجبورند با تاکسی بروند. اگر اینجا ایستگاه اتوبوس است چرا مردم  هیچ نوع خدمتی از آن دریافت نمی‌کنند بلکه برخی افراد ماشین‌های شخصی خود را در آنجا پارک می‌کنند.

شهروند دیگری هم گفت: خط واحدهای ایلام به‌صورت نامنظم و اغلب با تأخیر حرکت یا مسافرگیری می‌کنند.

سرهنگ «نورالله خادم» رئیس پلیس راهور ایلام نیز در این زمینه گفت: طرح دوطرفه کردن معابر در شورای ترافیک مطرح،مصوب و اجرایی می‌شود و مجری این طرح شهرداری، بهره‌برداران این طرح مردم و نظارت بر عملکرد رانندگان در این طرح بر عهده پلیس است.

 وی افزود: که در این راستا پلیس راهور به جهت تسهیل در عبور مرور ملزم به اجرای قانون است و هر جا تابلوی تحت عنوان پارک ممنوع، ورودممنوع یا ایستگاه اتوبوس و غیره نصب‌شده باشد و خودرو در آن پارک شده پلیس ملزم به اعمال قانون است.

 خادم خاطرنشان کرد: برخی از خودروها در ایستگاه اتوبوس خیابان آیت‌الله حیدری مقابل بیمارستان امام خمینی (ره)پارک می‌کند که تابلو ایستگاه اتوبوس نصب‌شده لذا پلیس با پارک خودرو در این مکان مجبور به جریمه می‌شود.

 «رمضان کرمی» -  معاون خدمات شهری، شهرداری ایلام گفت: پارک‌سوار خیابان آیت‌الله حیدری فعال است و به‌صورت مستمر مسافر جابه‌جا می‌کند.

 وی بابیان اینکه ایستگاه اتوبوس جای اتوبوس است نه خودرو شخصی و تاکسی، افزود: پلیس راهور باید با هرگونه پارک خودرو در حریم ایستگاه اتوبوس برخورد کند.

 کرمی با اشاره به اینکه پارک خودرو در ایستگاه‌های اتوبوس موجب ایجاد بی‌نظمی و پارک دوبله اتوبوس در این خیابان‌ها می‌شود، خاطرنشان کرد: پرسنل اتوبوس‌رانی در این ایستگاه‌ها به مردم خدمات‌رسانی می‌کنند./م



منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار