کد خبر: ۲۰۷۷۹۸
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۵ 06 April 2016

رئیس حوزه هنری استان البرز گفت: برای بهبود و توسعه هنر انقلاب اسلامی باید دست از شعار برداریم.

اسماعیل آجرلو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: انقلاب اسلامی حرف‌های بسیاری برای گفتن در همه حوزه‌ها داشته و به همین دلیل به الگویی بزرگ برای تمام ملت‌های آزادی‌خواه و استقلال‌طلب تبدیل شده است.

وی افزود: اگر امروز به شرایط منطقه و کشورهایی که می‌خواهند از زیر سلطه غرب و استکبار خارج شوند دقت کنیم، درمی‌یابیم که الگوی همه آنها انقلاب اسلامی است و امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی تنها نظامی است که در مقابل سلطه و زورگویی استکبار ایستادگی می‌کند.

رئیس حوزه هنری استان البرز تصریح کرد: علت این است که انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بوده و با نظامی‌هایی که بر اساس کودتا و جنگ و خونریزی بر سر کار آمده‌اند، در ماهیت و ذات خود تفاوت‌های فاحشی دارد.

آجرلو یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی را ترویج و توسعه هنر فاخر اسلامی و انقلابی توصیف کرد و اظهار داشت: باید از تمام ابزارها و ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود برای بهبود هنر انقلاب استفاده کنیم.

وی با اشاره به در پیش بودن هفته هنر انقلاب اسلامی که از روز بیستم فروردین ماه آغاز می‌شود، گفت: برای این هفته برنامه‌های ویژه‌ای از جمله تجدید میثاق با شهدا و امام شهیدان، عطرافشانی گلزار شهدا، دیدار با هنرمندان بسیجی و ایثارگر تدارک دیده شده است.

رئیس حوزه هنری استان البرز افزود: همچنین برگزاری نشست شعر انقلاب، اجرای ویژه برنامه‌هایی برای کودکان و نوجوانان، برگزاری همایش تجلی شیدایی با مشارکت بسیج هنرمندان و همچنین همایش روایت شیدایی را در دستور کار داریم که برنامه روایت شیدایی با همکار حوزه هنری استان البرز و موسسه شهید آوینی اجرا خواهد شد.

آجرلو بیان داشت: در این هفته از 2 هنرمند انقلابی در استان البرز تجلیل خواهد شد که برنامه‌های هفته فوق به زودی اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی تصریح کرد: برای بهبود و توسعه هنر انقلاب در سال 95 حوزه هنری استان البرز برنامه‌های ویژه‌ای را تدارک دیده است و اولویت ما حمایت از تولید آثار فاخر است.

رئیس حوزه هنری استان البرز گفت: در این حوزه باید دست از شعار دادن برداریم و به سمت تولید آثار فاخر برویم و به دنبال این نباشیم که تعداد و کمیت آثار را برای ارائه آمارهای مختلف افزایش دهیم، بلکه باید به دنبال کیفی‌سازی و غنی‌سازی آثار هنری باشیم که این مهم در دستور کار حوزه هنری استان البرز برای سال 95 قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار