تابناک: فرماندار اصفهان خطر ریز گردها برای این خطه را جدی ارزیابی کرد و خواهان برنامه ریزی دقیق برای مقابله با این آلاینده طبیعی شد.
کد خبر: ۲۰۸۰۰
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸ 09 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، فضل الله کفیل روز پنجشنبه در آئین تجلیل از اعضای کارگروه ها و کمیته های فعال فرمانداری اصفهان افزود: کلانشهر اصفهان به شدت در معرض تهدیدات زیست محیطی از جمله آلودگی هوا ، آلاینده های صنعتی و ریزگردها ست.

وی تاکید کرد: بروز پدیده ریزگردها در خوزستان ، مسوولان استان های همجوار را برای برنامه ریزی جهت مقابله با این پدیده هوشیار کرد و اصفهان یکی از شهرهایی است که در معرض این تهدید قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه اولین جلسه کارگروه محیط زیست اصفهان در هفته جاری در فرمانداری این شهرستان برگزار شد افزود: برنامه ریزی برای جلوگیری و مقابله با ریزگردها دستور کار این جلسه بود.

کفیل ادامه داد: دستگاههای اجرایی باید بصورت هم افزا و همدل برای مقابله با ریزگردها در اصفهان مشارکت کنند.

وی همچنین زمین خواری را یکی دیگر از چالش های شهر اصفهان بیان کرد و گفت: زمینه زمین خواری در اصفهان گسترش یافته است از اینرو برخورد با زمین خواری و تخلفات ساختمانی از جمله برنامه هایی است که امسال با قدرت توسط فرمانداری اجرا خواهد شد.

فرماندار اصفهان با اشاره به اینکه در سال گذشته برای حل مشکلات این شهرستان 310 جلسه و کارگروه در این فرمانداری تشکیل شد ، افزود: در این جلسات که 3 هزار و 460 نفر از مسئولان و کارشناسان دستگاههای اجرایی شرکت داشتند، در حوزه های فرهنگی ، اجتماعی، عمرانی، آب ، محیط زیست ، بهداشت و سلامت و امنیت تصمیمات خوب و مناسبی اتخاذ شد.

وی کمبود آب را یکی از چالش های جدی شهرستان اصفهان در سال گذشته اعلام کرد و گفت: در این خصوص 21 جلسه با حضور کمیته پنج نفره تشکیل شد و تدابیر لازم برای رهاسازی آب در بستر زاینده رود همچنین مصرف آب و نظارت بر حوزه کشاورزی اتخاذ شد.

کفیل با اشاره به اینکه زاینده رود آب شرب چهار میلیون نفر در اصفهان و شهرستان های مجاور را تامین می کند، تصریح کرد: هرگونه تصمیم اشتباه برای رهاسازی آب در زاینده رود ضربات جبران ناپذیری را در حوزه های اجتماعی، کشاورزی و امنیت اصفهان وارد می کرد.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال 92 زاینده رود به مدت 18 ماه خشک شده بود، گفت: کمیته پنج نفره با اتخاذ تصمیمات مناسب توانست در سال گذشته مشکلات تامین آب در بخش کشاورزی اصفهان را رفع کند و کشاورزان اصفهان بدون هیچ مشکلی توانستند کشت پائیزه خود را انجام دهند.

فرماندار اصفهان همچنین به اقدامات کارگروه سلامت استان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: استفاده از شیر پاستوریزه برای تولید بستنی های سنتی از جمله مهمترین تصمیمات این کمیته بود که سال گذشته اجرایی شد.

وی آمار اعتیاد به مواد مخدر در شهر اصفهان را نگران کننده دانست اما در عین حال تصریح کرد: کارگروه مبارزه با مواد مخدر اصفهان در سال گذشته اقدامات موثری را برای پیشگیری ، درمان و مبارزه با مواد مخدر انجام داد.

کفیل تاکید کرد: چنانچه این اقدمات انجام نشده بود، شرایط اصفهان در زمینه اعتیاد به مواد مخدر بسیار بد بود.

کفیل، رونق اقتصادی و برگزاری موفق انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را دو رویکرد مهم دولت در سال جدید دانست و افزود: مسئولان شهر اصفهان نیز باید در این راستا تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه تامین اعتبارات تملک و عمرانی شهر اصفهان در دو سال گذشته کمتر از 30 درصد محقق شد ، افزود: بیش از 80 درصد اعتبارات این بخش در سال 93 تامین شد و امیدواریم در سالجاری نیز بتوانیم اعتبارات بیشتری را برای شهر اصفهان تامین کنیم.

در این جلسه از اعضای کارگروه ها و کمیته های فعال فرمانداری اصفهان همچنین شهرداری بهارستان تجلیل شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار