فرماندار ویژه ملایر خواستار ورود بخش خصوصی برای تحقق اقتصاد مقاومتی در شهرستان شد و گفت: اقتصاد و توسعه آن باید به مدیران متعهد و متخصص واگذار شود.
کد خبر: ۲۰۸۲۳۳
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵ 09 April 2016

فرماندار ویژه ملایر خواستار ورود بخش خصوصی برای تحقق اقتصاد مقاومتی در شهرستان شد و گفت: اقتصاد و توسعه آن باید به مدیران متعهد و متخصص واگذار شود.

به گزارش فارس ، عبدالعظیم رضایی در نشست با اعضای اتاق بازرگانی و جمعی از فعالان اقتصادی ملایر با اشاره به اینکه زیربنای توسعه هر کشور اقتصاد پویاست اظهار داشت: اگر اقتصاد جامعه ضعیف باشد همه ارکان آن جامعه با مشکل مواجه می‌شود.

وی با بیان اینکه همه وظیفه داریم برای پویایی اقتصاد کشور تلاش کنیم، افزود: از منابعی که در دست داریم باید به خوبی استفاده کرده و آن را برای نسل‌های بعدی حفظ کنیم.

فرماندار ویژه ملایر گفت: متأسفانه اقتصاد کشور ما در دوره‌های قبل به ویژه در سال‌های اخیر با مشکلات زیادی مواجه شده که علت آن وجود تحریم‌های ظالمانه و بحران‌های منطقه‌ای و داخلی بوده است.

وی با اشاره به اینکه طبق برنامه چشم‌انداز 20 ساله هنوز نتوانسته‌ایم به آنچه که مورد نظر ما بوده دست پیدا کنیم، تصریح کرد: باید در زمان باقیمانده از فرصت‌ها و ظرفیت‌های موجود برای رسیدن به اهداف این برنامه استفاده کنیم.

رضایی با بیان اینکه با روی کار آمدن دولت یازدهم روزنه امیدی برای مردم و فعالان اقتصادی ایجاد شد، گفت: با توجه به فعالیت‌ها و تدوین برنامه‌ها، هنوز شرایط مساعد و زیرساخت‌های لازم برای پیشرفت اقتصادی کشور فراهم نشده است.

وی اجرای برجام را توفیق بزرگی برای کشور دانست و افزود: برخی اعتقاد دارند، برجام باید یک شبه مشکلات را حل کند در صورتی که طی سال‌های آینده نتایج خود را در لایه‌های مختلف جامعه نشان خواهد داد.

فرماندار ملایر یادآور شد: با رهنمودها و حمایت‌های رهبری و صبر مردم، برجام به نتیجه رسید و بستر خوبی فراهم شده تا بتوانیم به دور از شیطنت‌های دشمن و بدخواهان نظام در زمینه‌های مختلف از این فرصت، نهایت استفاده را ببریم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های برنامه ششم توسعه، توجه ویژه به بحث اقتصاد است گفت: با توجه به نامگذاری امسال، باید برنامه‌های ما حول محور اقتصاد مقاومتی و بر پایه مطالبه رهبری باشد.

رضایی با بیان اینکه فعال شدن بخش خصوصی در برنامه ششم توسعه مورد توجه قرار گرفته است، اظهار کرد: معتقدیم اقتصاد و توسعه آن باید به مدیران متعهد و متخصص واگذار شود.

وی بر فعالیت بخش خصوصی برای تحقق اقتصاد مقاومتی تأکید کرد و افزود: باید فعالان دولتی و بخش خصوصی دست در دست هم دهیم تا بتوانیم اقتصادمان را به پویایی برسانیم.

فرماندار ملایر با اشاره به وجود مدیران خوب و فعالان اقتصادی در شهرستان، بر همکاری متقابل بین مدیران و فعالان اقتصادی تاکید کرد و گفت: به نحو شایسته باید از همه ظرفیت‌ها استفاده شود.

وی تصریح کرد: وظیفه مسئولان ادارات و نهادهای شهرستان همکاری لازم و فراهم آوردن شرایط قانونی برای حضور فعالان و سرمایه‌گذران اقتصادی در بخش‌های مختلف است.

رضایی اولویت اصلی در شهرستان را اقتصاد، ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری برشمرد و گفت: ما نیز آماده همکاری در همه زمینه‌ها با فعالان اقتصادی هستیم و دست نیاز به سمت بخش خصوصی و فعالان اقتصادی دراز می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه شهرستان ملایر از نظر اقتصادی، فرهنگی و سیاسی، ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد، افزود: باید تلاش کنیم تا سرمایه‌گذاران جدیدی را در حوزه‌های مختلف جذب کنیم.

فرماندار ملایر با بیان اینکه نگاه مردم به فعالان اقتصادی و کارآفرینان، مثبت است خاطرنشان کرد: باید به دنبال فرصت‌های جدید در حوزه اقتصاد بود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار