رئیس اتحادیه لوازم خانگی گفت: امسال با بررسی مدارک و مجوزهای شرکت ارائه دهنده خدمات پس از فروش، گارانتی‌های غیرمجاز را از سطح بازار لوازم خانگی جمع آوری می‌کنیم.
کد خبر: ۲۰۸۸۳۹
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴ 09 April 2016
 یکی از مشکلاتی که مشتریان پس از خرید کالا به ویژه در حوزه لوازم خانگی با آن مواجه هستند عدم ارائه خدمات مناسب پس از فروش از سوی شرکت‌هایی است که کالاها را به اصطلاح گارانتی می‌کند.نکته جالب توجه اینکه هر برند مشخصی که در کشور نمایندگی رسمی دارد شرکتی معتبر را به عنوان پشتیبان خدمات پس از فروش معرفی می‌کند و بقیه شرکت‌ها به صورت موازی و گاهی حتی غیرمجاز گارانتی ارائه می‌کنند. به عنوان مثال شرکت گلدایران به عنوان شرکت پشتیبان ال‌جی، سام سرویس برای برند سامسونگ و سیهاوی خدمات پس از فروش برند بوش را ارائه می‌کند.اما هنگام خرید کالا کارت‌های گارانتی با نام شرکت‌های ناشناخته به مشتری عرضه می‌شود که ممکن است مربوط به کالاهای قاچاق یا ورود این کالاهای از مجاری غیر از نمایندگی رسمی باشد.

محمد طحان‌پور رئیس اتحادیه فروشندگان  لوازم خانگی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در مورد فعالیت‌های گارانتی‌های متفرقه اینگونه توضیح می‌دهد که برخی از فروشندگان خود مستقیم به صورت موازی از کشورهایی همچون امارات و از طریق گمرکات رسمی لوازم خانگی را وارد می‌کنند که حق و حقوق دولت را هم می‌پردازند. اما از آنجایی که این کالا به طور موازی وارد شده گارانتی که روی کالا در نظر می‌گیرند مربوط به یک شرکت متفرقه است که نحوه خدمات رسانی آن مشخص نیست.

وی در پاسخ به اینکه اتحادیه در این زمینه تاکنون چه برخوردی داشته است اظهار داشت: اولین کار ما در سال 95 این است که برخورد با گارانتی‌های متفرقه را به طور جدی تشدید کرده و در دستور کار قرار دهیم.

به گفته طحان‌پور در گام اول متولیان این شرکت‌ها را به اتحادیه دعوت کرده و اسناد و مدارک لازم را از آنها درخواست می‌کنیم.

وی اضافه کرد: تمام آنهایی که خدمات گارانتی ارائه می‌کنند باید از شرکت خارجی مجوز داشته باشند و در عین حال تمام گارانتی‌های متفرقه را از شرکت‌های اصلی استعلام می‌کنیم که آیا مجوز گرفته اند یا خیر.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی به این نکته هم اشاره کرد: که ثبت شماره تماس شرکت‌ های خدمات پشتیبان در سامانه 118 یکی دیگر از مشکلاتی است که بنا داریم تا در سال 95 آن را اصلاح کنیم تا تنها شماره شرکت‌های گارانتی معتبر در این سامانه ثبت شود.

  در حال حاضر برای دریافت شماره شرکت های ارائه دهنده خدمات پس از فروش و تماس با سامانه 118 چندین شماره به مخاطب ارائه می‌شود که مشخص نیست کدام یک نمایندگی اصلی و معتبر محسوب می‌شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار