مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان زنجان با بیان اینکه متاسفانه در استان زنجان در حوزه دفع پسماندهای ویژه اقدام خاصی نشده است گفت: از مسئولان ذی‌ربط تقاضا داریم تا نسبت به شناسایی محل‌های هدف اقدامات لازم و فوری را انجام دهند.
کد خبر: ۲۰۹۱۲۴
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹ 09 April 2016
ناصر صیدی در جمع خبرنگاران ضمن تاکید بر دفع اصولی پسماندهای ویژه و صنعتی واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی استان اظهار داشت: در حال حاضر شهرک‌های صنعتی شماره یک، دو یا نوآوران، شریف ابهر، طارم و ایجرود موفق به امضای توافقنامه برای دفع پسماندهای غیرصنعتی واحدهای خود با سازمان پسماند نشده‌اند.

وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته برای تحقق این امر توسط شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان تصریح کرد: بر اساس اظهارات مسئولان سازمان پسماند امسال توافقنامه یاد شده به امضای طرفین می‌رسد.

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان زنجان با بیان اینکه توافقنامه لازم برای دفع پسماندها در شهرک صنعتی روی و هیدج انجام شده است ابراز کرد: در حوزه دفع پسماندهای صنعتی و بر اساس قوانین ضروری است تا واحدهای صنعتی راسا با دستگاه‌هایی نظیر جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت قراردادهای لازم را منعقد کنند.

وی خاطرنشان کرد: البته در حوزه پسماندهای صنعتی 3 واحد مستقر در شهرک شماره یک قراردادهای گفته شده را امضا کرده‌اند.

صیدی با اشاره به اقدامات مطلوب انجام گرفته توسط مسئولان واحدهای مستقر در شهرک صنعتی ابهر و شهرک صنعتی شماره دو در حوزه دفع پسماند عنوان کرد: به جز واحدهای صنعتی نامبرده هیچ پسماند صنعتی در شهرک‌های صنعتی استان زنجان تولید نمی‌شود.

وی در مورد چگونگی دفع پسماندهای ویژه شهرک روی هم گفت: مسئولان این شهرک با کمک دستگاه‌هایی نظیر اداره‌کل حفاظت محیط زیست به دنبال ارزیابی زمین مشخص شده هستند، البته بر اساس قوانین پس از تائید و مشخص کردن زمین توسط جهاد کشاورزی و محیط زیست موظف این دستگاه‌ها موظف به اعلام نتیجه این بررسی به صنعت، معدن و تجارت و شهرک‌های صنعتی هستند.

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان زنجان با بیان اینکه متاسفانه زنجان از آن دسته از استان‌هایی است که در حوزه تسریع در دفع پسماندهای ویژه اقدام خاصی نکرده است از مسئولان ذی‌ربط تقاضا کرد تا نسبت به شناسایی محل‌های هدف برای انجام این مهم اقدامات لازم و فوری را انجام دهند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار