مدیرکل سازمان حمل و نقل و پایانه‌های هرمزگان با اشاره به اعتراض رانندگان کامیون در پایانه بار بندرعباس گفت: ۲۰روز تعطیلات نوروز و کمبود بار سبب بروز مشکل در فعالیت کامیون داران شده است.
کد خبر: ۲۰۹۳۱۱
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۱ 09 April 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، علیرضا مجرد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندرعباس، بااشاره به درخواست بار و اعتراض رانندگان کامیون در پایانه  باربری بندرعباس اظهار داشت: با توجه به شرایط حاکم در کشور، برخی به دنبال جوسازی و ایجاد مشکل هستند.

وی بیان داشت: تعطیلات 20 روزه عید نوروز و تعطیلی ادارات دولتی، منجر به کمبود بار و طولانی مدت زمان انتظار رانندگان شده و با بازگشایی ادارات بعد از این ایام، پشتیبانی لازم برای بارگیری کامیون‌ها آغاز شده است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان هرمزگان با اشاره به تعطیلی ادارات مربوطه از 29 اسفند ماه تا 15 فرووردین ماه 95 تصریح کرد: در این ایام هیچ گونه بارگیری صورت نگرفته است.

مجرد ادامه داد: پایانه باربری محل مراجعه رانندگان برای گرفتن بارنامه است که در صورت موجود بودن بار هیچ‌گونه معطلی برای رانندگان ایجاد نمی‌شود.

وی با اشاره به عدم بارگیری کامیون‌های باربری در پایانه و معطلی رانندگان گفت: به طور معمول بارگیری کامیون‌های کمپرسی بدون توقف و ترانزیت به طور متوسط 2 روز و کامیون‌های کفی به لحاظ ازدیاد و تعدد آنان به 7 الی 10 روز به طول می‌انجامد که در ایام نوروز و تعطیلی 20 روزه سبب شد تا این حجم ترافیک بارگیری به طور موقت در پایانه صورت گیرد.

وی با اشاره به اقدام برخی رانندگان کامیون‌های اعلام بار شده و عدم خروج آنان از پایانه گفت: برخی رانندگان که خواب شان بیشتر از کامیون‌های اعلام بار شده بوده درخواست کردند نا آنان نیز بارگیری نکنند تا بار بیاید،که روز گذشته ا در 3 شیفت‌کاری 800 مورد اعلام بار شده‌است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان هرمزگان، بیانات برخی از رانندگان مبنی بر عدم رعایت نوبت اعلام بار و بارگیری را رد کرد و گفت: رانندگان باید برای اثبات اظهار نظرهای خود مدرک ارائه دهند.

مجرد در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت 150 شرکت باربری در استان هرمزگان اشاره داشت و گفت: ظرفیت پذیرش رانندگان کامیون‌های باری در شبانه روز در پایانه باربری استان، 8 تا 10 هزار نفر بوده که برخی از آنان از امکانات موجود در باربری استفاده نمی‌کنند.

به گزارش تسنیم رانندگان کامیون در پایانه باربری بندرعباس به دلیل طولانی شدن زمان دریافت بار و همچنین نحوه توزیع بار از 17 فروردین ماه به نشانه اعتراض در این پایانه تجمع کرده و همچنین در روز جمعه جمعی از این معترضان با حضور در نماز جمعه این شهرستان بدنبال تحصن و نشان دادن اعتراض بودند که با هوشیاری و درایت فرماندهی انتظامی شهرستان این اقدام با صحبت و راهنمایی سرهنگ اسماعیل مشایخ با نماینده رانندگان معترض جهت بررسی و پیگیری مشکلات موجود از مبادی قانونی خاتمه یافت.

اما رانندگان معترض همچنان به نحوه توزیع بار و خدمات ارائه شده در پایانه باربری بندرعباس برای احقاق حقوق خود تجمع کرده و خواهان قطع همکاری سازمان حمل و نقل و پایانه های هرمزگان با شرکت های باربری متخلف در زمینه فروش اعلام بارها بدون توجه صف طولانی کامیون ها از 23 اسفندماه 94 تا کنون هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار