مدیرحفظ و بهبود نباتات سازمان جهاد كشاورزی ایلام گفت: مبارزه با آفت سن گندم در 10 هزار هكتار از اراضی شمال استان انجام شده است.
کد خبر: ۲۰۹۷۳۴
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰ 10 April 2016

مدیرحفظ و بهبود نباتات سازمان جهاد كشاورزی ایلام گفت: مبارزه با آفت سن گندم در 10 هزار هكتار از اراضی شمال استان انجام شده است.


به گزارش تابناک ایلام؛سیامك بیگی اظهار كرد: این مبارزه برای نابودی سن های مادر در اراضی كشاورزی شهرستان های سردسیر و كوهستانی استان همچون ایوان، سیروان، چرداول، ملكشاهی انجام گرفته است.
وی افزود: با توجه به بارانی و مرطوب بودن هوای استان در هفته جاری آفت سن گندم تشدید می شود و همین امر نیازمند ادامه روند مبارزه با این آفت و كنترل آن است.
وی یادآورشد: از 15 اردیبهشت نیز مبارزه تكمیلی با پوره های ( نوزادان) سن های گندمی كه در آفت كشی سن مادران زنده مانده اند و از تخم بیرون آمده اند، انجام می شود.
بیگی در خصوص مبارزه با آفت زنگ زرد گندم در مناطق جنوبی و گرمسیر استان هم گفت: مبارزه با این بیماری نیز در سطح سه هزار و 250 هكتار از اراضی كشاورزی جنوب استان انجام شده است.
وی با بیان اینكه این مبارزه به صورت هوایی و زمینی بوده است، افزود: یك هزار هكتار از این اراضی به صورت هوایی و 2 هزار و 250 هكتار زمینی آفت كشی شده است.
مدیرحفظ و بهبود نباتات سازمان جهاد كشاورزی ایلام تاكید كرد: مبارزه شیمایی و سم پاشی آفت های سن و زنگ زرد گندم با جدیت همچنان ادامه دارد و علاوه بر كنترل شیمایی، برگزاری كارگاه های آموزشی و مراقبتی از مزارع برای كشاورزان از برنامه های ترویجی سازمان جهاد كشاورزی استان است.
در سال زراعی جاری بیش از 125 هزار هكتار از اراضی استان ایلام به كشت غلات دیم و آبی اختصاص یافته كه با توجه به بارش های مناسب جوی و شرایط مطلوب اراضی كشاورزی پیش بینی می شود كه امسال حدود 200 هزار تن گندم برداشت شود.
در سال زراعی گذشته 131 هزار هكتار از اراضی كشاورزی استان ایلام زیر كشت گندم آبی و دیم رفت كه از این مقدار سطح زیر كشت 47 هزار هكتار به كشت گندم آبی و 84 هزار هكتار نیز به كشت گندم دیم اختصاص داشت و میزان گندم خریداری شده از سوی كشاورزان ایلامی 151 هزار تن بود./ف

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار