رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گرمی از صدور مجوز برای راه‌اندازی درمانگاه تخصصی در شهر گرمی برای چندین رشته پر مراجعه در گرمی خبر داد.
کد خبر: ۲۱۰۶۷۱
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۱ 11 April 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، مجید غریبانی عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات بهداشتی، درمانی گرمی اظهار کرد: این شهرستان در مناسبت‌های مختلف و با ورود مسافران و گردشگران نیازمند تعدد مراکز بیمارستانی و درمانگاهی تخصصی است تا به هموطنان ارائه خدمات کنند.

وی تصریح کرد: در قالب طرح تحول سلامت امکانات مناسب و بسته‌های خوب بهداشتی، درمانی در این شهرستان به هموطنانمان ارائه شده ولی همچنان تلاش می‌کنیم تا بخش‌های عمومی و تخصصی مراکز بیمارستانی و درمانگاهی توسعه پیدا کند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گرمی گفت: مشکل جراحی عمومی در این شهرستان برطرف شده و در روزهای آینده به صورت ثابت نیروی جدیدی را در این حوزه به کارگیری می‌کنیم.

غریبانی افزود: تاکنون از نیروهای دیگر شهرستان‌ها بهره می‌گرفتیم تا این مجموعه‌های بهداشتی‌، درمانی و بیمارستانی بدون جراح نمانند.

وی با اشاره به گسترش مراکز درمانی در شهرستان محروم و مرزی گرمی بیان کرد: برای مرکز بهداشتی، درمانی پرمهر که بدون پزشک بود با تعیین پزشک جدید به صورت ثابت در آن مرکز حضور پیدا می‌کند که بنا به درخواست اهالی و پیگیری‌ها این کار انجام شد.

غریبانی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: همچنین مجوز درمانگاه تخصصی را در شهر گرمی صادر کردیم تا در چند رشته پر مراجعه نظیر جراحی زنان و زایمان با تعرفه دولتی ارائه خدمات انجام شود.

وی با بیان اینکه از چند ماه پیش این موضوع را پیگیری کرده و سعی داشتیم از بار مراجعه و ازدحام مراجعان به بیمارستان کاسته شود، ادامه داد: در حال حاضر در حال صدور تأییدیه فنی برای درمانگاه سطح شهر هستیم.

غریبانی گفت:‌ این درمانگاه در حقیقت شعبه‌ای از درمانگاه دولتی و با تعرفه‌های مشابه بیمارستانی است.

وی در ادامه افزود: در این شهرستان قرار است حوزه خدمات بهداشتی، درمانی روستایی از مرکز شهر منفک شده تا امکان سهولت در دسترسی مردم به خدمات بهداشتی، درمانی فراهم آید.

غریبانی تصریح کرد: تلاش کردیم تا مرکز جدید خدمات شبانه‌روزی را که در مناطق شهری ارائه می‌کند، فعال کنیم که این مرکز شامل نیروهای پزشک، ماما، پرستار، کاردان‌های رابط بهداشت خانواده و بهداشت محیط است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گرمی بیان کرد: در میان روستاهایی که تحت پوشش مراکز بهداشتی نیستند، بررسی‌های فنی و کارشناسی انجام شده تا به سرعت نواقصات و ضعف‌ها برطرف شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار