اندراحوالات دخالت هاي بيجاي محرم
تابناک: تا پیش ازرقابت های این فصل هیچ رسانه یا هواداری نبود که از محرم نویدکیا به نیکی یاد نکرده و نام وی را در زمره پرافتخارترین بازیکنان البته با اخلاق ایران به حساب نیاورد تا جایی که هرگاه نامی از کاپیتان محرم می بردی باید به احترامش کلاه از سر برمی داشتی.
کد خبر: ۲۱۱۰۵۲
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴ 12 April 2016

به گزارش تابناک اصفهان، تا پیش ازرقابت های این فصل هیچ رسانه یا هواداری نبود که از محرم نویدکیا به نیکی یاد نکرده و نام وی را در زمره پرافتخارترین بازیکنان البته با اخلاق ایران به حساب نیاورد تا جایی که هرگاه نامی از کاپیتان محرم می بردی باید به احترامش کلاه از سر برمی داشتی. بازیکنی که می توانست طی سالیان متمادی و در روزهایی که در اوج فوتبالی خود به سر می برد به تیم هایی مانند استقلال و پرسپولیس برود اما نرفت تا در سپاهان جاودانه باشد و همراه با این جاودانگی افتخارات بسیاری را همراه طلایی پوشان دیار زاینده رود به ارمغان بیاورد.

پای ثابت تمام افتخارات سپاهان و بازیکنی خوش نقش که به عنوان یکی از جوانترین کاپیتان های لیگ در سپاهان پرستاره دهه 80جام های قهرمانی را بالای سر می برد گوهر نابی بود که قلب عاشقش به عشق سپاهان می تپید.

دفاع جانانه و یک تنه نویدکیا از سپاهان مقابل مافیای رسانه های سرخابی که بی اعتنا به قهرمانی های سپاهان افتخارات این تیم پرافتخار را نادیده می گرفتند و نمی خواستند به خود بقبولانند که قطب سومی هم در فوتبال کشور وارد شده که با کاپیتانی جوان در حال فتح سکوهای افتخار یکی پس از دیگری است از محرم اسطوره ای ساخت که اگر قدرت رسانه های کشوری را پشت سر خود می دید هم اکنون باید نام وی را در زمره قهرمان های اساطیری می دیدی تا کاپیتانی لجباز و خودسر که به او انگ بازیکن سالاری هم زده شود.

کسب 9 جام قهرمانی در رقابت های لیگ و جام حذفی همراه با سپاهان در فوتبال کشور و کسب عنوان نایب قهرمانی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا و راه یابی به مسابقات جام باشگاه های جهان همگی از افتخارات بازیکنی است که تمام اسطوره های سرخابی با تمام افتخارات و البته احترامی که برای آنها قائل هستیم هیچگاه به گرد پای این بازیکن نیز نرسیده و نخواهند رسید.

تفاوت دیگر کاپیتان محرم با کاپیتان های سرخابی در این بود که این بازیکن درکشورمان تنها برای سپاهان به میدان رفت و مانند کاپیتان های سالیان اخیراستقلال و پرسپولیس به سایر تیم های لیگ یا تیم های عربی نقل مکان نکرد.

نقش بی بدیل محرم در سپاهان تا بدانجا پیش رفت که در فصل گذشته موفق شد با بازگشت خود در 6 هفته پایانی یک قهرمانی دراماتیک و خاطره انگیز را همراه سپاهان رقم بزند. هفته هایی که خوشبین ترین هوادار سپاهانی نیز امیدی به کسب موفقیت تیمشان نداشتند.

نویدکیا مانند قهرمان فیلم های هالیوودی در 6 هفته پایانی آمد، تیمش را قهرمان کرد و رفت. همین ویژگی ها به علاوه یکسری ویژگی های منحصر به فرد از محرم بازیکنی ساخت که هوادار عاشق و سینه چاک سپاهان هیچگاه خود را جلوتر از او نبیند و همواره تلاش کند پشت سر کاپیتان تیمش حرکت کند حتی اگر به زیان تیمش تمام شود.

آری نویدکیا آمد تیم را قهرمان کرد و رفت، رفتنی که البته در روندی عجیب تر از قهرمانی این تیم در آخرین ثانیه های لیگ، به این فصل مسابقات لیگ برتر نیز گره خورد تا آغاز ماجراهایی شود که کاپیتان را از مسیر یک کاپیتان محبوب صرف بودن دور کند.

قهر ابتدای فصل محرم در شرایطی که حسین فرکی در روزهای سخت لیگ نیاز به او داشت سرآغاز ماجراهایی شد که امروز نتیجه اش را با قرار گرفتن سپاهان در رتبه یازدهم لیگ مشاهده می کنیم.

شاید اگر این قهر و عدم حضور در تمرینات پیش از فصل نبود هم اکنون نیز سپاهان را در بالای جدول در کورس برای کسب عنوان قهرمانی می دیدیم نه اینکه آنها را در کورس برای فرار از سقوط مشاهده کنیم.

حالا همان کاپیتان محرم بزرگ شایعه شده که بزرگتر شده البته بزرگتر از تیم، کارش به جایی رسیده که برای همه تصمیم می گیرد و خود را فراتر از یک بازیکن و کاپیتان محبوب می داند.

می گویند جای مدیرعامل تصمیم می گیرد، در کار کادرفنی دخالت می کند، پیش از بازی تیمش به بازیکنان و کادر فنی گیر می دهد که چرا می خندید، رفتارهایی که هر یک از محرم محبوب که حتی جانش را هم برای سپاهان می داد بعید بود و باورنکردنی.

شاید رفتارهای محرم در حمایت از تیم تا جایی و تا سال هایی به سود سپاهان تمام شد اما از یک جایی به بعد به طور حتم به باشگاه ضربه زد و آنرا وارد حواشی ناتمامی کرد که نتیجه اش جز تباهی پیامدی برای طلایی پوشان نداشت.

امیدواریم تمام صحبت های مطرح شده پیرامون این بازیکن شایعه بوده باشد اما شنیده شده محرم به بازیکنان قبل از دیدار با استقلال گفته سپاهان امروز با ترکیب مدنظر من به میدان خواهد رفت،نویدکیا همچنین به استیماچ اعلام کرده بود سرمربی تیم خواهد شد و او از این به بعد مشاور فنی ‌اش خواهد بود!

نویدکیای این فصل بازیکنی است که شایعات پیرامونش بیش از همیشه شده و این در شرایطی است که این شایعات رفته رفته تیشه به ریشه نه تنها سپاهان بلکه به اعتبار و آبروی خود این بازیکن نیز زده است.

این محرم هم اکنون راهی ندارد جز اینکه با خویشتن داری همان اسطوره محبوب و دوست داشتنی بماند و تصویر مثبتی که طی سالیان طولانی از خود ساخته را در ذهن هواداران سپاهان و حتی دوستدارانش در تمام کشور خراب نکند. انگ بازیکن سالار بودن به این محرم نمی آید پس کاپیتان هرچه زودتر باید به خود بیاید.

یاداشت از: حمید معانی



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
آفرین بر این قلم زیبا. درود بر سپاهان و کاپیتان اسطوره ای سپاهان کاپیتان محرم نویدکیا. به امید اینکه به زودی دوباره شعار ما سپاهانیم و حالا حالاها قهرمان در ورزشگاهها طنین انداز شود.
وحید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
یک کیروش برای امثال محرم کافی هستش. مافیایی واسه خودش درست کرده
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار