به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی
به گزارش تابناک سمنان،همایش "در جستجوی حقیقت " ویژه بزرگداشت شهید سید مرتضی آوینی و هفته هنر انقلاب اسلامی از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری و کانون بسیج هنرمندان شاهرود شب گذشته در تالار اداره ارشاد برگزار شد.
کد خبر: ۲۱۱۳۱۶
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۷ 12 April 2016
سید محمدرضا هاشمی در همایشی که به مناسبت بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی در تالار بهمن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود برگزار شد، با اشاره به اینکه زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره این شهید اهل‌قلم یکی از اهداف برگزاری این برنامه است گفت: شهید سید مرتضی آوینی یک الگوی کامل برای هنرمندان است.

وی تصریح کرد: شهید آوینی به‌وسیله هنر خود توانست شجاعت و ایستادگی رزمندگان اسلام را در طول هشت سال دفاع مقدس در غالب هنر و تصویر به مردم نشان دهد.

فرماندار شاهرود بابیان اینکه بهترین راه به تصویر کشیدن و انتقال ایثار و شجاعت‌های رزمندگان به نسل جدید، استفاده از ابزار هنر است افزود: ما در کشورمان به هنرمندانی این‌گونه متعهد نیاز داریم.

هاشمی گفت: مرحوم فرج‌الله سلحشور یکی دیگر از هنرمندانی بود که در راستای حفظ و نگهداری از دین و آرمان‌های امام و انقلاب، آثار ارزشمندی از خود به یادگار گذاشت که ما باید قدردان این هنرمندان باشیم.

وی افزود: اجلاسیه یک هزار و 26 شهید شهرستان شاهرود یکی از مهم‌ترین رویدادهای سال گذشته بود که تعداد زیادی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران نیز سهم بزرگی در برگزاری هرچه بهتر این اجلاسیه داشتند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود نیز در این همایش با تأکید بر اینکه باید با استفاده از هنر بتوانیم بر دشمنان پیروز شویم ابراز داشت: امروزه دشمن به‌وسیله هنر باورهای ما را هدف قرار داده است.

جان محمد خوب پور گفت: تمام هنرمندان و افرادی که به این حوزه علاقه‌مند هستند باید مانند شهید آوینی برای آسان شدن راه کمال و بالا بردن تفکر انقلابی تلاش کنند و در این راه ارزشمند گام بردارند.

وی خاطرنشان کرد: هنرمندان باید با استفاده از ابزار هنر به مقابله با دشمنان بروند ما باید باهمت هنردوستان آوینی‌ها را پیدا کنیم و بشناسیم.

مدیر کانون بسیج هنرمندان شهرستان شاهرود نیز در حاشیه این همایش به خبرنگار تسنیم گفت: گرامیداشت یاد شهدا و ارزش‌های انقلاب اسلامی در قالب هنر و انتقال آرمان‌های انقلاب اسلامی به هنرمندان جوان از مهم‌ترین اهداف برگزاری این برنامه‌هاست؛ چراکه در قالب هنر می‌توان بسیاری از اهداف و توصیه‌های دینی را برای مردم به تصویر کشید.

عباس اعتماد بابیان اینکه اندیشه‌های ماندگار و تأثیرگذار شهید آوینی در جنگ تحمیلی باید با زبان هنر و رسانه برای مردم به‌ویژه نسل جوان گفته شود ابراز داشت: همه ما می‌دانیم تلاش‌های هنرمندان باعث انتقال فرهنگ دفاع مقدس و ازخودگذشتگی‌های رزمندگان و شهدای ما در این دوران به جوانان و نوجوانان بوده است.

وی با اشاره به این جمله از شهید آوینی که «آنچه هنرمند می‌پردازد نقشی است که از غیب در آینۀ جان او اشراق یافته است و اگر هنرمند از شواغل و تعلقات دنیایی اعراض نکند و اهل جذبه عشق نباشد آن جانب را نخواهد یافت» خاطرنشان کرد: شخصیت و ویژگی‌های والای اخلاقی این شهید بزرگوار به‌قدری زیاد است که به‌آسانی نمی‌توان آن را بازگو کرد.

مدیر کانون بسیج هنرمندان شهرستان شاهرود در پایان گفت: به تصویر کشیدن عکسی از پنج شهید رزمنده شاهرودی، پخش مستند گردان کربلا ساخته محمد عباسی برای نخستین بار، نمایش، نقالی، شعرخوانی، تجلیل از چهار هنرمند پیشکسوت شهرستان در حوزه‌های تجسمی، نقاشی، نمایش و موسیقی بخشی ازجمله برنامه‌های اجراشده در بزرگداشت روز هنر انقلاب اسلامی در شهرستان شاهرود بود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار