معاون کمیته امداد خراسان جنوبی خبر داد
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی با بیان اینکه ۴ هزار و ۵۰۰ اصله نهال در استان در طرح شجره به نفع محرومان پلاک گذاری شد، گفت: در سال ۹۴ از محل درآمد زکات ۷۲ پروژه عمرانی اجرایی شد.
کد خبر: ۲۱۱۷۹۷
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶ 13 April 2016

سید رضا حسینی در بازدید از  دفتر خبرگزاری تسنیم در خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند اظهار داشت: خراسان جنوبی با اینکه جزو استان‌های محروم در کشور است اما به طور متوسط در استان هر نفر 30 هزار تومان به نیازمندان کمک می‌کند و این در حالی است که متوسط کشوری کمتر است.

وی با بیان اینکه 153 هزار و 949 مشترک در تمامی طرح‌ها در خراسان جنوبی داریم، افزود: مردم خراسان جنوبی در سال گذشته 4 میلیارد و 83 میلیون تومان صدقه دادند که نسبت به مدت مشابه 10 درصد افزایش داشته است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر 18 هزار و 218 حامی ایتام، 3 هزار و 760 حامی طرح محسنین و 411 نفر حامی طرح‌های طاها و دیگر طرح‌ها در خراسان جنوبی داریم.

حسینی با بیان اینکه 4 هزار و 500 اصله نهال در خراسان جنوبی در طرح شجره به نفع محرومان پلاک شده است، افزود: در سال 94 مبلغ یک میلیارد و 881 میلیون تومان زکات در خراسان جنوبی جمع آوری شد که از این میزان یک میلیارد و 225 میلیون تومان زکات واجب و 656 میلیون تومان زکات مستحبی بود.

وی از جذب 4 هزار و 455 امدادیار افتخاری خبر داد و اظهار داشت: از محل پرداخت‌های زکات در خراسان جنوبی در سال گذشته 72 پروژه عمرانی که شامل (29 پروژه مرمتی و مابقی احداثی) بوده اجرایی شد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی با بیان اینکه 461 عمال زکات با کمیته امداد خراسان جنوبی همکاری می‌کنند، گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی با 443 مسجد، اداره و موسسه خیریه تفاهم نامه همکاری امضا کرده است.

حسینی افزود: به طور متوسط برای هر 18 هزار نفر در خراسان جنوبی یک مرکز نیکوکاری تعریف شده و برای هریک از این مراکز یک امداد یار خواهر و یک امدادیار برادر تعریف شده است.

وی با بیان اینکه هم افزایی کمیته امداد امام خمینی(ره) با موسسات خیریه در دستور کار است، اظهار داشت:در مراکز نیکوکاری 4 هزار و 500 نفر در 23 مرکز در حال حاضر ساماندهی شدند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی گفت: این نهاد در حال حاضر به تعداد هزار و 765 بیمار صعب العلاج، 86 هزار مستمری بگیر، 25 هزار نفر غیر مستقیم و هزار و 100 نفر در نوبت جهیزیه در بخش‌های مختلف خدمت می‌کند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رسول
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۶
دادن صدقه موجب رضایت پروردگار است و به مال شما برکت میبخشد ..
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار