در اين مراسم كه با حضور ، سعادت استاندار آذربايجان غربي ، محمدرضا مقصودلو نايب رئيس و حسن سرور دبير كل كنفدراسيون و عبدالله چمن گلي مدير كل ورزش و جوانان و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی استان برگزار شد، ورزشكاران، مربيان و سرپرستان 11 تيم شركت كننده در اين دوره از رقابتها از مقابل جايگاه ويژه رژه رفتند.

در این آیین استاندار آذربايجان غربي با ابراز خرسندی از برگزاری مسابقات کبدی جوانان آسیا در ارومیه گفت: ورزش بستري مناسب در ايجاد صلح و دوستي و مراودات بين كشورهاي مختلف است  و امیدوارم  ورزشکاران حاضر در این مسابقات در مدت اقامت خود در ارومیه روزهای خوبی را بگذرانند.

سعادت اظهار كرد: حضور جوانان در فضاهاي ورزشي در چهار چوب مسابقات بين المللي رشد و تعالي جسمي و رواني جوانان را به عنوان آينده سازان كشور را در پي دارد.

محمدرضا مقصودلو نايب رئيس كنفدراسيون آسيا در اين مراسم گفت: اميدواريم در نخستين ميزباني ايران در سطح آسيا شاهد برگزار بهترين و كيفي ترين مسابقات در شهر زيباي اروميه باشيم.

وي اظهار كرد: كبدي ايران يكي از قطب هاي مهم در سطح آسياست و مي تواند در سطوح جهاني و بين المللي نيز مطرح شود.

حسن سرور دبير كل كنفدراسيون كبدي آسيا نيز در اين مراسم افزود: ميزباني ايران و شهر اروميه را مي توان يكي از بهترين ميزباني ها ارزيابي كرد.

وي اظهار كرد: كبدي ايران نقش بسزايي در رشد و توسعه اين رشته در سطح كشور و حتي آسيا دارد و مسئولان ورزش اين كشور زحمات زيادي در اين راستا متحمل شده اند.

در ادامه اين مراسم لوح تقدير محمود گودرزي وزير ورزش و جوانان کشور به پاس حمایت های استاندار آذربایجان غربی از جامعه ورزش استان به آقای سعادت  اهدا شد.

همچنین در اين مراسم يدالله كارگر پيشه پيشكسوت و اسطوره واليبال ايران و اروميه از سوي استاندار آذربايجان غربي با اهدا لوح تقدير مورد تجليل قرار گرفت.

گفتنی است چهارمين دوره مسابقات قهرماني كبدي جوانان مردان و زنان آسيا با حضور شش كشور آسيايي در قالب پنج تيم مردان و شش تيم بانوان طي روزهاي 25 تا 28 فروردين ماه در اروميه برگزار مي شود.

پنج تيم مردان از كشورهاي ايران، هندوستان، سريلانكا، عراق و تركمنستان و شش تيم بانوان از كشورهاي پاكستان، افغانستان، ايران، هندوستان، سريلانكا و عراق رقابتهاي خود را از صبح روز چهارشنبه به صورت همزمان و جداگانه در دو سالن شش هزار نفري غدير و سه هزار نفري شهيدان آهن دوست اروميه آغاز كرده اند.

علي شاهي و سينا حسيني دو كبدي كار ملي پوش استان آذربايجان غربي به همراه نواب تازه قلعه به عنوان مربي در معيت تيم ملي جوانان حضور دارند.