مدیر روابط عمومی سازمان غذا و دارو درباره انتشار اخبار و اطلاع رسانی‌های کالاهای غیرمجاز خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی که حتی در برخی مواقع باعث "پاس" نشدن چک‌های متخلفان شده است، توضیحاتی را ارائه کرد.
کد خبر: ۲۱۶۵۳
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۵ 12 April 2015

به گزارش تابناک یزد، محمد هاشمی ، درباره نتایج اطلاع‌رسانی درباره کالاهای غیرمجاز خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی که سازمان غذا و دارو در مدت اخیر اعلام کرده است، اظهار داشت: از زمانی که به صورت جامع‌تر اطلاع‌رسانی کالاهای غیرمجاز خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی توسط سازمان غذا و دارو صورت می‌پذیرد نتایج بسیار مثبتی به‌دست آمده است، به طوری که تولیدکنندگان و واردکنندگان مراقب هستند نام شرکت‌شان در این لیست قرار نگیرد.

وی ادامه داد: به طور مثال در یک موردی وقتی کالاهای یکی از شرکت‌ها در لیست کالاهای غیرمجاز سازمان غذا و داور قرار گرفت بالغ بر 700 میلیون تومان چک‌های آن فرد و شرکت مربوطه پاس نشد زیرا به محض اطلاع‌رسانی درباره کالاهای غیرمجاز دیگر مصرف کنندگان از خرید چنین کالاهای خودداری می‌کنند.

هاشمی بیان داشت: زمانی که لیست کالاهای غیرمجاز اعلام می‌شود، اکثر فروشگاه‌ها و مراکز خرید این لیست‌ها را در مکان‌های خود اطلاع‌رسانی می‌کنند، بنابراین به شدت فروش تولیدکنندگان یا وارد کنندگان غیرمجاز به صورت منفی تحت شعاع قرار می‌گیرد.

مدیر روابط عمومی سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: حتی در برخی مواقع شرکت‌های واردکننده مجوزدار خودشان سازمان غذا و دارو را نسبت به ورود کالاهای غیرمجاز و قاچاق راهنمایی و مشورت می‌دهند و این اطلاع رسانی آنان باعث می‌شود تا ناظران سازمان ورود کنند و اقدامات لازم را انجام دهند.

جدیدترین لیست کالاهای غیرمجاز

محمد هاشمی با اعلام اسامی دو فرآورده‌ آرایشی و بهداشتی غیر مجاز و شرکت‌های تولید کننده آنها اظهار داشت: این محصولات جعلی، قاچاق و تقلبی است.

وی به اسامی شرکت‌ها و محصولات فاقد مجوزهای بهداشتی مورد نظر اداه کل فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو اشاره کرد و گفت: انواع فرآورده‌های کودک شامل شامپو، صابون و ... با نام تجاری JAHNSON'S  BABY و انواع ژل  و کرم و..... با نام تجاری CLEAN & CLEAR محصولاتی هستند که سازمان غذا و دارو آنان را غیر مجاز اعلام کرده است.

هاشمی با بیان اینکه اعلام اسامی متخلفان در راستای تاکیدات ریاست سازمان غذا و دارو مبنی بر تشدید نظارت در سطح عرضه محصولات صورت می‌پذیرد، به مردم اطمینان داد این دستور با جدیت توسط بازرسان سازمان غذا و دارو پیگیری می‌شود.

وی در پایان از هموطنان خواست در صورت مشاهده اقلام مذکور در سطح با اطلاع رسانی سریع، روابط عمومی سازمان غذا و دارو، معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور و نیروی انتظامی را آگاه سازند تا عرضه اقدام قانونی لازم معمول شود.

در این راستا سازمان غذا و دارو شماره تلفن 66405569 را برای دریافت اطلاعات در خصوص عرضه فرآورده‌های غیر مجاز بهداشتی، غذایی، دارویی را نیز اعلام می‌کند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار