کاندیدای مجلس دهم:
کاندیدای مجلس دهم در دور دوم انتخابات گفت: نباید منابع صندوق ذخیره فرهنگیان در مرکز کشور محبوس شود بلکه باید به استان‌ها نیز از این منابع سرازیر شود.
کد خبر: ۲۱۶۷۵۶
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۵ 22 April 2016

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از خبرگزاری فارساز اردبیل، حجت‌الاسلام ‌سید کاظم موسوی در دیدار با جمعی از معلمان و فرهنگیان در اردبیل اظهار کرد: هنوز رتبه‌بندی معلمان و پرداخت حق و حقوق واقعی آنها انجام نشده و دولت یازدهم در این زمینه نتوانسته به مطالبه و توقع معلمان پاسخی در شأن آنها بدهد.

خبرگزاری فارس: منابع صندوق ذخیره فرهنگیان نباید در تهران محبوس شود

وی با بیان اینکه همه ما امروز مرهون تلاش معلمان هستیم که با کار بلدی خود همواره سعی کردند تا بهترین نیروها و منابع انسانی را تربیت کنند، تصریح کرد: حداقل خواسته معلمان این است که دولت به معوقات و حق و حقوق واقعی آنها تن بدهد چرا که تنها در حوزه پرداخت مطالبات معلمان صحبت از بار مالی مازاد برای دولت سخن به میان می‌آید در حالی که در سایر حوزه‌ها چنین مسائلی مطرح نیست.

کاندیدای مجلس دهم در دور دوم انتخابات گفت: معلمان همواره در تعالی و تکامل جامعه بشری تلاش می‌کنند به طوریکه از رئیس جمهور گرفته تا همه وزرا و مدیران دست‌پرورده معلمان هستند در حالی که ما معلم بازنشسته‌ای را سراغ داریم که هنوز مستأجر است چرا که در مقایسه با سایر نهادها عدالت در پرداخت‌ها و احقاق حقوق واقعی آنها انجام نشده است.

موسوی افزود: اگر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در این سه سال به خوبی اجرا می‌شد قطعاً بخشی از مشکلات معلمان برطرف می‌شد در حالی که به نظر می‌رسد چنین اتفاقی نیفتاده که در صورت راهیابی به مجلس به عنوان نیروی اصولگرا نه تنها از اصولم عدول نمی‌کنم بلکه بر اجرای قوانین و پایبندی به اصول و آرمان‌های انقلاب تاکید می‌کنم.

وی با بیان اینکه عده‌ای با شعارهای فریبنده سعی می‌کنند از هر طیفی برای خود گروهی تشکیل داده و به معنای واقعی رفتار متفاوتی را دنبال و پیگیری کنند، بیان کرد:‌ مردم ما امروز واجب‌تر از گرایش به احزاب و گروه‌ها به نام شب خود محتاج هستند و باید نیازهای اولیه آنها تأمین شود.

موسوی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: نبود فضای اشتغال مناسب و درآمد مطلوب سبب شده تا نوعی درگیری را در بین خانواده‌ها به ویژه افراد بیکار شاهد باشیم به طوریکه عده‌ای از جوانان ما به دلیل نبود فضای اشتغال گرفتار اعتیاد شده‌اند.

وی با بیان اینکه تأسف‌آور است جامعه فرهنگی ما به جای تمرکز واقعی در تربیت نسل شایسته به دنبال شغل‌های مختلفی هستند تا درآمدی برای خود تأمین کنند، ادامه داد: باید حقوق فرهنگیان در حد و شأن آنها باشد تا بی‌نیاز از سایر احتیاجات بتوانند در شأن جامعه فرهنگی خدمات‌رسانی کنند.

موسوی با اشاره به پرداختی سالانه چهار میلیارد تومانی فرهنگیان استان به صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: نباید منابع این صندوق در تهران و برخی شهرها محبوس باشد در حالی که باید سهمیه فرهنگیان استان در همان استان سرمایه‌گذاری شده و سود آن به جامعه فرهنگیان تعلق بگیرد.

وی افزود: مانند برخی ادارات و سازمان‌ها باید فرزندان فرهنگیان بازنشسته نیز جذب و استخدام آموزش و پرورش شوند که قطعاً به صورت لایحه یا طرح این موضوع را در مجلس دهم پیگیری می‌کنیم.

منابع صندوق ذخیره فرهنگیان نباید در تهران محبوس شود

نماینده سابق مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در کنار تعامل با دولت قطعاً از حق و حقوق واقعی افراد جامعه دفاع می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم تا برخی بی‌توجهی‌ها و مظلومیت‌ها همچنان سایه سنگین خود را بر حق و حقوق واقعی مردم به ویژه فرهنگیان بیندازد چرا که در حال حاضر همچنان معلمان و فرهنگیان در اوج مظلومیت هستند.

موسوی با اشاره به نامگذاری سال 95 به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل بیان کرد: ‌در دنیا اقتصاد یا کاپیتالیستی یا کمونیستی است در حالی که ما امروز سخن از اقتصاد مقاومتی به میان می‌آوریم که همان بها دادن به دانش و صنعت بومی، اکرام تولید داخلی و بها دادن به اشتغال بومی است که قطعاً از راهبردی‌ترین حرکت‌ها برای توانمندی اقتصادی است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار