سرپرست اداره محیط زیست شهرستان دماوند گفت: 6 شهردار شرق استان تهران باید نسبت به مدیریت و ساماندهی دفن زباله در منطقه گندک و همچنین رفع آلودگی محیط زیست اقدام کنند.
کد خبر: ۲۱۷۵۴
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰ 12 April 2015
به گزارش فارس عباس میرزاکریمی در نشست کمیته فرعی پسماند شهری برای مدیریت و ساماندهی محل دفن زباله گندک که با حضور شهرداری‌های شرق استان تهران در شهرداری دماوند برگزار شد، اظهار داشت: در این نشست، مسئولان خدمات شهری برای رفع مشکل ساماندهی محل دفن زباله‌های گندک حضور داشتند.

وی با اشاره به فرمایشات رهبری مبنی بر اینکه باید از ایجاد آلودگی جلوگیری شود و تخریب محیط زیست را یک مسئله ملی بدانیم، افزود: 6 شهردار شرق استان تهران باید نسبت به مدیریت و ساماندهی دفن زباله در منطقه گندک و همچنین رفع آلودگی محیط زیست اقدام کنند.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند تأکید کرد: در خصوص دفن بهداشتی، شهرداری‌ها باید به شهرداری دماوند که متولی این امر است، کمک کنند تا معضل محل دفن زباله گندک تا دوم اردیبهشت ماه سال جاری که روز زمین پاک است، رفع شود.

میرزاکریمی ادامه داد: مهم‌ترین مصوبات این نشست در خصوص بازیافت در محل دپوی موقت پسماندهای شهری است که هیچ‌گونه بازیافتی نباید در داخل شهر انجام شود و این موضوع باید به طور مستقیم به محل دفن گندک انتقال یابد.

وی بیان کرد: جمع‌آوری و پاک‌سازی هر چه زودتر مسیر جاده و حواشی منتهی به گندک باید طی سه روز صورت پذیرد؛ همچنین تا آخر خردادماه سال جاری باید برنامه‌ریزی دفن اصولی پسماندها برابر ضوابط و معیارها زیست محیطی انجام شود.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: در نشست آینده که 25 فروردین‌ماه سال جاری برگزار می‌شود، به طور مجدد با توجه به ارائه پیشنهادات شهرداری‌ها، تصمیم‌گیری‌های لازم انجام می‌شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار