معاون امور شهری و فضای سبز شهرداری منطقه 8 از اجرای طرح ضربتی مبارزه با جوندگان موذی در سطح محلات این منطقه خبر داد.
کد خبر: ۲۱۷۷۹۸
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵ 24 April 2016
حمید رضا فرخی با اعلام این مطلب گفت: در این طرح که در سطح انهار و کانالهای شناسایی شده منطقه اجرا می شود؛ تمامی منافذ،کلونی گذاری شده و مبارزه با این جانوران صورت می گیرد.

وی با اشاره به لایروبی و پاکسازی انهار و کانالها از زباله افزود: تلاش داریم تا محیط های قابل دسترسی برای زاد و ولد موشها به حداقل برسد.

فرخی با بیان اینکه محل های طعمه گذاری و اجرای طرح ضربتی مبارزه با موشها با نصب بنرها و تابلوها به شهروندان اطلاع رسانی می شود گفت: در اجرای این طرح نیازمند مشارکت و همکاری شهروندان در جهت حفظ و رعایت بهداشت محیط هستیم .

وي با اشاره به راه هاي نفوذ موش به منازل گفت: سيستم هاي دفع زباله مجتمع هاي مسكوني، منافذ موجود در طبقات زيرين و تاسيسات، فاصله بين منازل و سطح آسفالت خيابان ها از جمله مواردي است كه باعث ورود موش به منازل مسكوني مي شود.

معاون امور شهري و فضاي سبز شهرداری منطقه 8  تصريح کرد :  با اقدامات انجام شده و طعمه گذاري در تمام مکان هايي كه احتمال وجود لانه موش و محل زندگي آنها  است از جمله: ( اماکن مخروبه و متروکه ،  مراکز بهداشتي و درماني  ، ، معابر ، کانال ها  ، انهار و فضاهاي سبز و ... ) شرق تهران از وجود جانوران موذی پاکسازی می شود.

وی در ادامه گفت: از شهروندان  در خواست می شود تا در دفع زباله هاي خانگي دقت كنند و از ريختن ضايعات به داخل مسيل ها و انهار خودداري نمايند تا موش ها امكان دسترسي به مواد غذايي و آب را نداشته باشند و در صورت مشاهده جانوران موذی با شماره سامانه 137 تماس حاصل نمایند.

فرخی اظهار داشت: شهروندان مي توانند با رعايت كامل بهداشت محيط، هم محيط زيست شهري را كه متعلق به خود آنها است، پاكيزه و عاري از آلودگي نگهدارند و هم مانع از ازدياد اين جانوران ناقل بيماري شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار