رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان از افتتاح هشت باب کتابخانه روستایی در روستاهای بالای یک‌هزار و 500 نفر خبر داد.
کد خبر: ۲۱۷۹۹
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۵ 13 April 2015
رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان از افتتاح هشت باب کتابخانه روستایی در روستاهای بالای یک‌هزار و 500 نفر خبر داد.

به گزارش فارس ؛ حسن عرفانی‌مقدم با بیان اینکه امسال یکی از اولویت‌های کتابخانه‌های عمومی این شهرستان، افتتاح کتابخانه در شهرک‌های بیش از 3 هزار نفر است اظهار کرد: در شهرستان همدان دو شهرک الوند و شهید بهشتی در دستور کار این اقدام قرار دارند.

وی برخورداری روستاهای بیش از یک‌هزار و 500 نفر از کتابخانه‌ را یکی دیگر از اولویت‌ها دانست و افزود: در شهرستان همدان دو باب کتابخانه روستایی فعالیت دارند که یک باب آن در روستاهای بیش از یک‌هزار و 500 نفر و یک باب در روستای کمتر از یک‌هزار و 500 نفر است.

رئیس کتابخانه‌های همدان بیان کرد: براساس مصوبه انجمن استان باید هشت باب کتابخانه از طریق ساخت، اخذ حق انتفاع و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در روستاهای بیش از یک‌هزار و 500 نفر راه‌اندازی شود.

وی متذکر شد: راه‌اندازی کتابخانه عمومی در روستاهای با جمعیت بیش از یک‌هزار و 500 نفر در صورت تأمین مکان مناسب از طرف شوراهای روستاها، دهیاری‌ها، خیرین، سازمان‌ها و نهادهای دولتی به متراژ 120 متر مربع و اختصاص بودجه ویژه 150 میلیون ریالی برای تجهیز هر کتابخانه از محل اعتبارات شهرستانی از برنامه‌های اداره کتابخانه‌هاست.

عرفانی‌مقدم ادامه داد: تکمیل کتابخانه عمومی در شهر مریانج و شروع به ساخت کتابخانه شهر جورقان از دیگر برنامه‌های اداره کتابخانه‌های همدان است.

وی با بیان اینکه سرانه کتاب در سال 93 به ازای هر 100 نفر 67 بوده، تصریح کرد: افزایش سرانه کتاب در کتابخانه‌های عمومی شهرستان به میزان 75 جلد کتاب به ازای هر 100 نفر از طریق منابع ملی، منابع شهرستانی و اهدای کتاب از دیگر برنامه‌های این اداره در سال 94 است.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان با بیان اینکه در سال 93 بیش از 33 هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی شهرستان اهدا شد، ادامه داد: امسال طرح «اهدای کتاب» ادامه دارد و قسمتی از منابع مورد نیاز کتابخانه‌های عمومی از این طریق تأمین می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از شاخصه‌های مهم در کتابخانه ها شاخص عضویت است اظهار کرد: بر اساس برنامه پنجم توسعه باید تا پایان این برنامه پنج درصد از جمعیت استان عضو کتابخانه های عمومی باشند.

عرفانی‌مقدم با بیان اینکه میزان امانت در سال 93 بیش از 458 هزار جلد بوده است خاطرنشان کرد: این شاخص در پایان سال 94 باید به 700 هزار جلد برسد.

وی تحقق نیم درصد شهرداری­‌ها در سال 94 و سنوات گذشته را یکی دیگر از برنامه‌های امسال دانست.

 

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار