توله خرس گیلانی که در شهرستان رضوانشهر پیدا شده بود، به پارک پردیسان تهران منتقل شد.
کد خبر: ۲۱۷۹۹۳
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲ 24 April 2016
در پی تحویل یک قلاده توله خرس توسط یکی از روستاییان رضوانشهر به اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان رضوانشهر که خبر آن پیش از این به اطلاع عموم رسید، امروز جلسه بررسی میدانی این موضوع با حضور معاونت فنی و کارشناسان اداره‌کل انجام شد.

«محمدپور» مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: پس از بررسی‌ها و جستجو برای یافتن ردی از خرس مادر در اطراف منطقه جلسه‌ای در این رابطه تشکیل و مقرر شد به‌علت انس این توله خرس با انسان،عدم قابلیت رهاسازی و بازگشت آن به طبیعت و به‌علت جلوگیری از خطرات احتمالی، این حیوان باید تحت مراقبت خاص قرار گیرد.

وی افزود: از همین‌رو این توله خرس برای حفاظت و حمایت بیشتر به پارک پردیسان تهران منتقل شد.

محمدپور خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که جستجو برای یافتن مادر این توله خرس، تاکنون نتیجه نداشته است، اما کارشناسان این اداره‌کل نسبت به نصب دوربین‌های تله‌ای در منطقه اقدام کردند تا در صورت مشاهده آثاری از خرس مادر نسبت به رهاسازی این توله خرس در طبیعت مجدداً تصمیم‌گیری شود.

روابط عمومی حفاظت محیط‌زیست گیلان از عموم مردم و علاقه‌مندان محیط‌زیست تقاضا دارد در صورت مشاهده هرگونه حیوان وحشی در منطقه، پیش از هرگونه اقدام مراتب را به نزدیک‌ترین اداره یا پاسگاه حفاظت محیط‌زیست اطلاع دهند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار