رئیس کل دادگستری اصفهان خبر داد
تابناک: رئیس کل دادگستری استان اصفهان با بیان کسر ۴۵ هزار پرونده از موجودی دادگستری اصفهان در سال گذشته گفت: توفیقات دادگستری استان اصفهان در راستای کاهش پرونده‌های قضایی قابل قبول بوده است.
کد خبر: ۲۱۸۳۶
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۸ 12 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان اصفهان، احمد خسروی‌وفا در مراسم جشن میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: افتخار ما مسلمان‌ها و افتخار ما شیعیان و افتخار کسانی که دوستدار خاندان اهل‌البیت هستند، این است که حضرت زهرا (س)منتسب به این خاندان است.

وی با اشاره به نام مبارک حضرت فاطمه(س)، این کلمه را برگرفته از عبارت فطم من الخلق دانست و افزود: حضرت زهرا (س) از خلق جدا‌شده فرض می‌شدند، چون جنس خاصی داشتند.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان بیان کرد: صدیقه کبری در طول عمر مبارکشان درس‌های فراوانی به بانوان ما و بلکه به مردها و فراتر از همه درس‌هایی به خانواده‌ها و حتی جوامع بشری داده‌اند که از جمله آن درس‌ها درس مدیریت و درس خانواده بوده که امروزه فوق‌العاده مورد نیاز جوامع فعلی است.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر مکرم اسلام (ص)خصوصیات اخلاقی حضرت فاطمه زهرا(س) را علاوه بر رعایت عفاف و رعایت حجاب، خوب تربیت کردن فرزند، خوب شوهر‌داری و خوب خانه را مدیریت کردن ذکر کرده و تصریح کرد: از وی‍ژگی‌های بارز اخلاقی حضرت صدیقه کبری (س) این بوده که از ولی زمان خودشان یعنی حضرت امیرالمومنین (ع) تبعیت محض می‌کردند.

خسروی‌وفا گفت: اگر امروزه خانواده‌ها و به وی‍ژه همسران به وظایف خود از جمله وظایف همسرداری به درستی عمل کرده باشند، دیگر شاهد نابهنجاری‌های اجتماعی و بروز برخی جرائم خشن نیستیم.

وی خاطرنشان کرد: این ارتباط سرد به عبارتی طلاق عاطفی که در بسیاری از خانواده‌ها شاهد آن هستیم و نتیجه آن تلخی و شکست بوده، حکایت از آن دارد که درس‌هایی که باید از حضرت زهرا (س) گرفته باشیم، نگرفتیم بنابراین لازم است مرور جدی به زندگی آن حضرت داشته باشیم.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان وظایف دوچندان بانوان شاغل را به آن‌ها گوشزد کرده و اظهار داشت: خانم‌هایی که هم در محیط خانه و هم در محیط کار فعالیت دارند، همواره وظایف فوق‌العاده سنگینی داشته و لازم است این گونه خانم‌ها بیشترین الگو را از حضرت فاطمه زهرا(س) بگیرند.

وی افزود: تلاش مجموعه مدیریتی دادگستری استان اصفهان در راستای رفاه حال همکاران قضایی و اداری بسیار خوب بوده و کاهش آمار پرونده‌ها در شورای حل اختلاف و همچنین در دادگستری استان از جمله این اقدامات و تلاش‌ها است.

خسروی‌وفا بیان کرد: تشکیل پرونده سلامت برای همه همکاران اداری و قضایی دادگستری استان اصفهان از جمله برنامه‌های دردست اقدام دادگستری است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار