کد خبر: ۲۱۸۶۹۴
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰ 25 April 2016


معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اینکه هر حادثه ای باید در حوزه هر استان مدیریت شد بر ضرورت توانمندسازی جوامع محلی در مواقع بحران تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی اکبرپور در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان ساوجبلاغ که عصر یکشنبه در فرمانداری ساوجبلاغ برگزار شد، اظهار کرد: مدیریت بحران، مدیریت بر ثانیه ها، جان و اموال انسان ها است باید با همکاری در این زمینه گام های بلندی برداریم برای تحقق این مهم فرمانداری ها نقش پررنگی دارند.

وی با تاکید بر اینکه چرخه بحران یعنی پیش بینی، پیشگیری و آمادگی توسط دستگاه ها باید جدی گرفته شود، افزود: مدیری موفق است که آمادگی لازم برای مقابله با حوادث احتمالی را داشته باشد چرا که در زمان وقوع بحران فقط می توانیم از امکانات استفاده کنیم و فرصتی برای سایر اقدامات نداریم.

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور با تاکید بر اینکه دستگاه های اجرایی و روسای ادارات با توجه به شرح وظیفه باید نقشه راه خود را مشخص کنند، گفت: مرتفع کردن مشکلات احتمالی توسط استان یا شهرستان ضروری است.

وی در ادامه به سیل روستای سیجان واقع در محور کرج - چالوس که ۲۸ تیرماه سال گذشته به وقوع پیوست اشاره کرد و گفت: تابستان سال گذشته ۲۲ استان کشور درگیر سیل شدند.

کاهش خسارات جانی و مالی در سیل‌های اخیر

اکبرپور با تاکید بر اینکه ایران کشور کم آبی است و مشکلات زیادی در این حوزه دارد، افزود: تلاش دستگاه های امدادی و خدمات رسان باعث شد که در سیل های اخیر با کمترین خسارت مواجه شویم بنابراین آمادگی میزان تلفات را به طور چشمگیری کاهش می دهد.

اکبرپور بر حفظ یکپارچگی و وحدت رویه در میان همه دستگاه های عضو شورای مدیریت بحران تاکید کرد و گفت: در بحث شورای شهرستان، وظایف شورای شهر و شورای دهستان توسط وزیر کشور ابلاغ شده و ساختار و شرح وظایف کاملا مشخص است و در این راستا کم کاری ها به زودی خود را نشان می دهد.

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور با تاکید بر اینکه امکان سنجی و میزان ظرفیت های کشور به تفکیک استان و شهرستان در دستور کار قرار دارد، بیان کرد: مقرر شده برای تقویت دستگاه های در حوزه تجهیزات و امکانات اجرایی به دولت پیشنهاداتی ارائه شود.

وی به توانمندسازی جوامع محلی در مواقع بحران تاکید کرد و گفت: باید هر حادثه ای در حوزه مدیریتی استان، شهرستان و دهستان مدیریت شد به همین منظور جوامع محلی آموزش داده و تجهیز می شوند.

ضرورت ایجاد سایت های اسکان اضطراری در استان‌ها

اکبرپور به مشخص کردن سایت های اسکان اضطراری در استان‌ها تاکید کرد و گفت: باید در هر شهر و روستایی فضایی به عنوان اسکان اضطراری مشخص شود و خدمات زیربنایی نیز برای آن در نظر گرفته شود تا در زمان حادثه غافلگیر نشویم.

وی با تاکید بر اینکه استان البرز در زمان زلزله معین شهر تهران محسوب می شود، بر آمادگی این استان در مواقع ایجاد بحران تاکید کرد.

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه از سال ۸۵، زلزله های بیش از ۴ ریشتر در کشور مدیریت شده است، گفت: با استفاده از این روش توانستیم تلفات زلزله را تا حد زیادی کاهش دهیم و در بسیاری از موارد حتی یک نفر کشته نشده است.

اکبرپور در پایان بر اجرای مانورهای متعدد از سوی دستگاه ها تاکید کرد و گفت: امیدواریم در سال جاری به صورت ماهانه مانورهای آموزشی برگزار شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار