این قسمت " توهم توطئه " ؛
به گزارش تابناک گیلان، اخیرا شنیده شده در پی برخی واکنش ها نسبت به خدمات ضعیف کتابخانه عمومی لنگرود به مراجعین ، رئیس کتابخانه عمومی شهرستان واکنش عجیبی نشان داد.
کد خبر: ۲۱۹۶۶۶
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰ 27 April 2016
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

تابناک: از دیدگاه افراد ، هر اتفاقی، حتی بی اهمیت‌ترین ، برخواسته از تبانی و توطئه‌چینی افراد خارجی است و دستهای پنهان پشت پرده آن را ترتیب می دهند.

به گزارش تابناک گیلان، اخیرا شنیده شده در پی برخی واکنش ها نسبت به خدمات ضعیف کتابخانه عمومی لنگرود به مراجعین ، رئیس کتابخانه عمومی شهرستان واکنش عجیبی نشان داد.






شنیده ها حاکی است ، فاطمه اسماعیل پور در پاسخ به امکانات ضعیف کتابخانه ، خدمات رسانی نامطلوب به مراجعین و برخی سوء مدیریت ها که از زبان خبرنگار تابناک پرسیده شد ، با واسطه اظهار کرد: نسبت به آمد و رفت برخی از افراد در محوطه کتابخانه مخالفم و معتقدم برخی در همین نزدیکی زیر پای مرا خالی می کنند و با من مشکل دارند!



هدف از گزارش امروز تنها پرداختن به یک کتابخانه و یا یک اداره کل نیست ؛ بلکه عمومیت داشته و قابل تعمیم است.

در این گزارش می خواهیم به واکاوی موضوعی بپردازیم که در بسیاری از ما ریشه دوانده و کم کم از کنترل ما خارج شده است.


توهّم توطئه ؛

در واقع نوعی بیماری روانی فردی و جمعی است. بیماری که فرد را نسبت به همه چیز و همه کس بدبین و بدگمان می کند. تا جایی که فرد گمان میبرد همگان دست به دست هم داده تا او را از صحنه ایی که در آن حضور دارد به در کنند.

بدگمانی چنین افرادی آنان را همیشه در حالت تدافعی قرار می دهد و جهان برای آنها به منزله محیط خطرناکی است. آنها فقط شک و تردیدهای خاص خودشان را قبول دارند و به هیچ وجه با دلیل و منطق نمی توان آنها را راضی نمود و همیشه با عقل و منطق در ستیز هستند.

این حالت بیشتر زمانی به وجود می آید که شخص در یک موقعیت تازه مثل شغل جدید، رابطه ای جدید و... وارد می شود در اینجاست که به یک لاک دفاعی فرو می رود. این حالت تا زمانی وجود دارد که شخص بتواند خود را با شرایط موجود وفق دهد و پایه های ترس خود را از بین برد.

حساسیت بیش از اندازه افرادی که به این حالت مبتلا هستند معمولا بیش از اندازه به هشدارها و اخطارها توجه می کنند. آنها انتقاد را به سختی قبول می کنند، همیشه در حالت تدافعی به سر می برند، و افراد تقریبا ستیزه جویی هستند. چهره های این افراد نیز معمولا سرد و بی روح است و هیچ نوع احساسی از خود نشان نمی دهند.

این حالت تفکر ذهنی نه تنها در مردم عادی بلکه همانطور که گفته شد در برخی مسئولین به واسطه قرارگیری در موقعیت جدید چه در رده های بالا و چه در رده های پایین نیز دیده می شود.

برای مثال رئیس دولت قبلی که بسیاری از افراد را چه داخلی و خارجی، چه مسئول و غیرمسئول، در حال توطئه چینی و ضربه به کابینه خود می دید و این حالت تقریبا تا پایان عمر دولت پایدار و برقرار بود.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
یک مراجعه کننده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
سلام واقعا دست شما درد نکند که بالاخره یک نفر واقعیتها را این چنین با صراحت و بی پرده بیان کرد، مسئولین رده بالاتر باید قبل از جابجایی ها و منصوب کردن، افراد واجب شرایط تری را برای این چنین پستهای فرهنگی یک شهرستان در نظر بگیرند و تازه وقتی عملکرد ضعیف را می بینند بخاطر اینکه کار خودشان زیر سوال نرود از برداشتن این چنین افراد شانه خالی میکنند تا عملکرد خودشان هم زیر سوال نرود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار