سرمربی با سابقه، مطرح و مشهور تیم فوتبال صبای قم برای هدایت صبای قم در فصل آینده رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور ابراز تمایل کرد.
کد خبر: ۲۲۱۷۷۵
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۱ 30 April 2016
به گزارش تابناک قم، چهارمین تیمی که بهترین گلزن جهان، اسطوره فوتبال ایران و بازیکن سابقه فوتبال کشورمان در دوران حرفه‌ای مربیگری خود در رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور هدایت آن را بر عهده دارد،‌ صبای قم است.

علی دایی از سال 1386 به عنوان بازیکن – مربی فعالیت حرفه‌ای خود در مربیگری این رشته ورزشی پرمخاطب را از تیم فوتبال سایپا تهران آغاز کرد، در زمانی که ورنر لورانت آلمانی سرمربی وقت سایپا به یک باره از این تیم جدا شد دایی به عنوان کاپیتان تیم سایپا رسما هدایت این تیم را نیز بر عهده گرفت و بدین‌ترتیب وارد عرصه مربیگری در این رشته ورزشی پرطرفدار شد.

دایی با 119 گل بهترین گلزن فوتبال جهان

از همان سال علی دایی بازی در این رشته ورزشی را بعد از سال‌ها کنار گذاشت و به قول فوتبالی‌ها کفش‌های خود را آویزان کرد تا به دنیای مربیگری روی آورده و بعد از سایپا به راه‌آهن تهران رفته، سپس در پرسپولیس تهران مربیگری کرده و اکنون هدایت صبای قم را انجام می‌دهد.

دایی متولد سال 1348 و 47 ساله و متولد اردبیل است و سوابق بسیار زیادی در فوتبال ایران،‌ آسیا و جهان دارد و فوتبال‌دوستان ایرانی و حتی علاقمندان به این رشته در بیرون از این سرزمین، علاقه زیادی به علی دایی به عنوان یکی از 40 اسطوره فوتبال جهان و آقای گل حال حاضر فوتبال جهان دارند.

دایی که فوتبال خود را از استقلال اردبیل و سپس تاکسیرانی این شهر آغاز کرد و سابقه بازی‌ در تیم‌های بانک تجارت تهران، پرسپولیس تهران، السد قطر، آرمینیا بیله‌فلد آلمان، بایرن مونیخ، هرتابرلین، الشباب امارات، صبا و سایپا را دارد با 149 بازی ملی 119 گل به ثمر رسانده و بهترین گلزن بازی‌های ملی در تاریخ فوتبال جهان است.

این مربی که افتخارات زیادی در فوتبال هم به عنوان بازیکن و هم به عنوان مربی دارد در پانزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور و در فاصله زمانی اندک تا آغاز این لیگ هدایت صبای قم را در شرایطی سخت بر عهده گرفت و توانست با صبا نتایج خوبی بگیرد.

ابراز علاقه دایی به تداوم همکاری با صبا

کمتر کسی تصور داشت که دایی با صبایی‌ که در فاصله یک هفته به آغاز لیگ بسته شد بتواند در نیم‌فصل نخست جزو مدعیان و بالای جدولی‌ها باشد اما این اتفاق افتاد و اگر دایی با تیمش در دور برگشت با بدشانسی مواجه نمی‌شد صبا اکنون یکی از شانس‌های کسب مقام قهرمانی و کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا بود.

دایی در صبایی که محدودیت‌های زیادی داشت، این تیم را در لیگ برتر به جایگاهی مناسب رساند و حتی در حال حاضر روی کاغذ با تیمش شانس کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را دارد اما آنچه که اکنون برای وی، مسئولین صبا و قمی‌ها اهمیت دارد، موضوع همکاری وی با تیم صبا در فصل آینده لیگ برتر است.

دایی در چند نشست خبری بازی‌های صبای قم اشاره‌هایی به همکاری احتمالی خود با صبای قم در شانزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور داشته و در آخرین نشست خبری خود بعد از پایان مسابقه صبای قم با سیاه‌جامگان خراسان نیز این موضوع را یک‌بار دیگر گوشزد کرد.

دایی منتظر تعیین مالک باشگاه صبای قم

البته دایی رفع برخی موانع برای تحقق ادامه این همکاری را مهم می‌داند و ابتدا منتظر تعیین تکلیف مالک باشگاه صبا و سپس تعیین وضعیت مالی این باشگاه برای فصل آینده رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور است تا در خصوص همکاری خود با صبا در لیگ شانزدهم تصمیم بگیرد.

آنچه که مشخص و واضح است علاقه دایی به صبا و همچنین اشتیاق مسئولین باشگاه صبا به تداوم همکاری با این چهره موفق و سرشناس فوتبال ایران، آسیا و جهان است تا صبای قم در نهمین سالی که برای فوتبال قم در لیگ برتر باشگاه‌های ایران به میدان می‌رود، با اقتدار وارد رقابت‌ها شده و بار دیگر سهمیه آسیا را گرفته یا مدعی قهرمانی جام خلیج‌فارس باشد.

علی دایی در نشست‌های خبری چند بازی اخیر از محمدرضا کشوری‌فرد مدیرعامل باشگاه صبا به عنوان یکی از حامیان این تیم به نیکی یاد کرده، صبا را نیازمند تغییرات زیاد برای فصل آینده دانسته و از نقشه‌های خود برای موفقیت صبا در دوره بعدی رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور خبر داده اما این مهم را منوط به برنامه‌ریزی اصولی مسئولین باشگاه صبا از هم‌اکنون برای لیگ شانزدهم دانسته است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار