کد خبر: ۲۲۲۸۰۲
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹ 02 May 2016


بسيج سازندگي استان البرز در آستانه فرارسيدن سالروز تشكيل اين نهاد، ايستگاه هاي سلامت در پنج نقطه محروم روستائي استان راه اندازي شد.

رئيس بسيج سازندگي استان البرز روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: اين ايستگاه ها با هدف ارتقاي سلامت و همكاري عمومي مردم جهت توجه بيشتر به نقش سلامت فردي در سلامت جامعه راه اندازي شده است.

علي تركاشوند به خدمات ارائه شده در اين ايستگاه ها اشاره كرد و اظهار داشت: ويزيت رايگان، خدمات زنان و زايمان، مشاوره تغذيه، جراح عمومي، ارائه مشاوره هاي پزشكي و روانشناسي به خانواده ها، آموزش پيشگيري از بروز رفتارهاي مخاطره آميز و ساير خدمات بهداشتي و درماني از جمله خدمات درماني مي باشد كه در اين ايستگاه ها ارائه مي شود.

وي گفت: در ايستگاه هاي سلامت رايگان، پزشك، كارشناس تغذيه، كارشناس مامائي، پيراپزشك و روانشناس حضور دارند.

تركاشوند به ديگر برنامه هاي اجرائي به مناسبت سالروز تشكيل بسيج سازندگي در استان اشاره كرد و بيان داشت: بازديد از عرصه هاي مقاومتي موفق، اعزام حلقه هاي صالحين به اردوهاي جهادي يك روزه، ديدار مسئولين بسيج سازندگي با امام جمعه كرج، حضور بسيجيان و جهادگران در نماز جمعه 17 ارديبهشت و سخنراني فرمانده سپاه استان به عنوان سخنران پيش از خطبه ها از جمله اين برنامه ها است.

وي همچنين به اعزام گروه هاي جهادي به مناطق محروم درون و برون استاني اشاره كرد و گفت: برگزاري كلاس هاي آموزشي رسم هجرت براي جهادگران از ديگر اين برنامه هاست كه در اين كلاس ها راه و رسم هجرت و فنون خدمت به محرومين آموزش داده مي شود.

رئيس بسيج سازندگي استان البرز برپائي نمايشگاه عكس اقتصاد مقاومتي در عرصه هاي بسيج سازندگي را از ديگر برنامه ها دانست و افزود: اين نمايشگاه در مصلاي نماز جمعه كرج در روز 17 ارديبهشت ماه برگزار مي شود.

***برچيده شدن جهاد سازندگي اشتباهي بزرگ بود

تركاشوند در ادامه به تشكيل بسيج سازندگي به دستور مقام معظم رهبري در سال 79 اشاره كرد و گفت: اين نهاد به منظور پركردن خلاء جهاد سازندگي شكل گرفت ولي برچيده شدن جهاد سازندگي بزرگترين اشتباه بود ولي اين خلاء را بسيج سازندگي توانسته به خوبي پركند.

وي با اشاره به اينكه بسيج سازندگي البرز از پيشتازان اين عرصه در كشور است، اضافه كرد: بسيج سازندگي البرز به جز فعاليت هاي مناسب و چشمگيري كه در عرصه هاي اقتصاد مقاومتي دارد، با راه اندازي اردوهاي جهادي در عرصه هايي همچون كشاورزي، عمراني، پزشكي، فرهنگي، جنگ نرم، منابع طبيعي و... و ارائه خدمات در مناطق درون و برون استاني توانسته خدمات بسيار مناسبي را ارائه كند.

وي به اردوهاي جهادي البرز در ايام نوروز 95 نيز اشاره كرد و گفت: يكي از چشمگيرترين خدمات برون استاني اين اردوها در سال جاري، طرح آب رساني به يكي از روستاهاي خراسان شمالي بود كه سال ها از نعمت آب لوله كشي محروم بودند.

در ايام نوروز سال جاري، 95 گروه جهادي به مناطق محروم درون وبرون استاني اعزام شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار