کد خبر: ۲۲۳۴۵۹
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱ 03 May 2016
تابناک گیلان- استاندار گيلان گفت: برگزاري كنگره ملي هشت هزار شهيد گيلان پاسداشت غيرت ديني و ملي گيلانيان و ولايتمدار ، شجاع ، مبارز و قهرمان است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، محمد علي نجفي روز سه شنبه در آخرين روز از برگزاري كنگره ملي هشت هزار شهيد گيلان با اظهار خرسندي از برگزاري اين كنگره با شرح رشادت هاي گيلانيان در دوره هاي مختلف تاريخ كه دفاع مقدس نقطه عطف آن است ،افزود: برگزاري كنگره ملي هشت هزار شهيد گيلان پاسداشت غيرت ديني و ملي گيلانيان و ولايتمدار ، شجاع ، مبارز و قهرمان از زماني كه مامن علويان بودند تا هم اكنون كه به جبهه هاي دفاع از حريم اهل بيت اعزام مي شوند، است.

وي افزود : از مدت ها پيش طنين برگزاري يادواره هاي شهدا و اجلاسيه هاي متعدد در راستاي برگزاري كنگره ملي هشت هزار شهيد گيلان دگر بار عطر ايثار و حماسه را در فضاي معنوي ديار و لايتمداران همدل پراكنده است.
وي تصريح كرد: به يقين دفاع مقدس كه مردم گيلان نيز در آن كارنامه اي درخشان دارند، گنجينه اي ارزشمندي از توسل به فرهنگ عاشورايي در برابر زورگويان جهان است كه دولت و ملت در آن وحدت دارند.
نجفي با بيان اينكه در اين حماسه آفريني ها ، حافظه تاريخ شهادت و پايمردي و مردانگي مردم اين استان را در عمليات هاي مختلف دفاع مقدس ، به ياد دارد، گفت: بفرموده مقام معظم رهبري در هريك از اين عمليات ها گيلاني ها كربلاي ديگري آفريدند و سرداران ، شهيدان و جانبازان گيلاني ستارگان درخشاني شدند كه هرگز از ياد نخواهند رفت.
استاندار گيلان با مرور دلاورمردي هاي مردم گيلان خاطرنشان كرد: اعزام يكهزار و 250 و يكهزار و 500 كاميون هاي كمك مردمي استان در دو مقطع با تلاش هاي خالصانه شهيد آيت الله احسان بخش و فرزندان انقلاب نيز در صفحات زرين تاريخ جنگ به نام مردم گيلان ثبت شده است.
نجفي خاطرنشان كرد: برگزاري كنگره ملي هشت هزار شهيد گيلان كه افتخار ارسال پيام رهبر معظم انقلاب را دارد، پاسداشت غيرت ديني و ملي گيلانيان ولايتمدار ، شجاع، مبارز و قهرمان پرور است كه همواره از زماني كه مامن علويان بودند تا دوران آل بويه ، مشروطيت و مبارزات جنگل ، مبارزه با رژيم پهلوي ، دوران دفاع مقدس و اعزام به جبهه هاي دفاع از حريم اهل بيت در خط مقدم پاسداري از آرمان هاي والاي الهي همچون نگيني تابان در مبارزه با متجاوزان درخشيده اند.
استاندار گيلان با بيان اينكه براساس تاكيدات رهبر فرزانه انقلاب و سياست هاي دولت تدبير و اميد مبني بر زنده نگهداشتن نام و ياد شهدا خود را متعهد به ترويج فرهنگ ايثار و شهادت و حفظ آرمان هاي اسلام و انقلاب مي دانيم، اظهار داشت: قطعا امروز كنگره با اين اجلاسيه پايان نمي يابد ، بلكه آغازي در راه خدمت به حفظ و احياء آثار و بركات خون شهداي بزرگوار و ايثارگران ارجمند و بازشناسي هرچه بيشتر رشادت هاي مردم گيلان است.
نجفي با تاكيد بر اينكه خدمت به مردم گيلان با اين پيشينه والا افتخار است ، گفت: در سال اقتصاد مقاومتي؛ اقدام و عمل نامگذاري دولت تدبير و اميد نيز زمينه هاي اقتصاد درون زا و برون نگر را فراهم كرده است.
وي ادامه داد: ما نيز خود را متعهد به خدمت هر چه بيشتر به چنين مردم بزرگواري مي دانيم و در دو سال و نيم گذشته با تقويت همدلي و فضاي امنيت و آرامش مثال زدني استان در راستاي بهبود معيشت و اشتغال مردم تلاش كرده ايم تا هرچه بيشتر به گيلان بهتر و برتر نزديك شويم .
استاندار گيلان با اشاره به اينكه مسئوليت برگزاري كنگره ملي هشت هزار شهيد گيلان همواره موجب افتخار و مباهات وي خواهد بود از زحمات و تلاش شبانه روزي دست اندركاران اين كنگره عظيم قدرداني كرد.
آخرين اجلاسيه كنگره ملي هشت هزار شهيد گيلان پس از برگزاري سه اجلاسيه فرهنگيان، بانوان و ايثارگران در چهار روز متوالي امروز در ميدان شهداي ذهاب رشت برگزار شد.
در كنگره ملي هشت هزار شهيد گيلان كه با ارسال پيام رهبر معظم انقلاب آغاز به كار كرد در چهارمين روز ؛ آيت الله نوري همداني مرجع عاليقدر تشيع ، نماينده ولي فقيه درگيلان ، سردار قاسم سليماني مقامات كشوري و لشكري و استاني يادگاران هشت سال دفاع مقدس ، خانواده هاي معظم شهدا و قشرهاي مختلف مردم حضور يافتند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار