عاشقان و شیفتگان آل الله در هرمزگان با آذین بندی و چراغانی كردن كوچه، خیابان و معابر عمومی و برپایی آئین های جشن و سرور، عید بزرگ مبعث، عید خیزش و عروج انسان از خاك تا افلاك را گرامی داشتند.
کد خبر: ۲۲۴۶۴۸
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۵ 05 May 2016
به گزارش تابناک هرمزگان به نقل از ایرنا عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) با شركت در آیین های جشن و سرور، از راه دور و از پس فرسنگ ها فاصله، عشق و ارادت خود به ساحت مقدس پیامبر رحمت و مهربانی حضرت محمد (ص) را ابراز كردند.

مردم هرمزگان در این لحظات سراسر نور و پر خیر و بركت، با دید و بازدید، عید دیدنی و تكریم سادات جلیل القدر، سلامتی، تندرستی، محبت و ولای اهل بیت عصمت و طهارت (ع) را از پروردگار عالمیان، برای یكدیگر، طلب كردند.

بسیاری از زوج های جوان نیز در این ساعت سرشار از نور و عطر معنویت و در سایه فضل الهی، توكل به پروردگار عالمیان، در پناه قرآن و توسل به ائمه اطهار (ع) آغاز زندگی مشترك خود را جشن گرفته و دلخوش و امیدوار راهی خانه بخت شدند.

محمد (ص) مردی امین، پاك، راستگو، درستكار، مهربان، جوانمرد و انسانی بود. برعكس دیگران كه به زمین دوخته شده بودند، غرق در افكار آسمانی بود.

آهسته و با تأمل، با كوله بار اندیشه ی پاك و فرا زمینی از جمعیت جدا می شد و یكه و تنها به سوی قله جبل النور می شتافت.

گویی نیرویی عظیم و شگرف و ماورایی همچون مغناطیسی بزرگ او را از دل مكه بر می گرفت و بر تارك جبل النور و بر پیشانی این شهر؛ قرار می بخشید.

او در سایه ی این كشش شیرین، فاصله ی خانه تا دامنه ی جبل النور و از دامنه ی این كوه تا غار حراء كه در قله ی آن قرار داشت را چابك و استوار می پیمود و در پیشانی مكه، بر بالاترین نقطه ی زمین و نزدیكترین فاصله به آسمان آرامش می یافت.
در روز 27 رجب پس از اینكه آن حضرت در غار حراء آرامش یافت باز به سوی آسمان نگریست، اما این بار جبرئیل را دید كه به او فرمود: « اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذی خَلَقَ » بخوان به نام پروردگارت كه آفرید. محمد (ص) فرمود: من نمی توانم بخوانم! فرشته وحی به او فرمود: بخوان!

او احساس كرد كه به راحتی می تواند آنچه را جبرئیل به او وحی می كند، بخواند و همراه فرشته خواند: « اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذی خَلَقَ، خَلَقَ الْإِنْسانَ مِنْ عَلَقٍ، اقْرَأْ وَ رَبُّكَ الْأَكْرَمُ، الَّذی عَلَّمَ بِالْقَلَمِ، عَلَّمَ الْإِنْسانَ ما لَمْ یَعْلَمْ ».

از این پس امین مكه، رسول‌الله بود. او با ملكوت آشنا شده و ابلاغ رسالت الهی و وظیفه ی رهایی انسان از بند خاك را در وجود خویش احساس می كرد و آسمانی ترین هدیه ی خداوند به بندگان، (مأموریت الهی خویش) را آغاز كرد».

در رستاخیزی عظیم و از دل كوهی استوار نور ازلی و ابدی حق تجلی یافت و پیام خیزش و عروج انسان از خاك تا افلاك را در روح و جان كائنات جاری ساخت.

محمد (ص) برگزیده شد تا بشریت از گرداب عظیم ضلالت، سرگردانی و ناامیدی نجات یابد و به سوی سعادت و كمال رهنمون شود.

بعثت پیامبر اكرم (ص) سر آغاز راهی شد تا بشریت از شرك، بی عدالتی، تبعیض، جهل، فساد و ظلم رهایی یابد و به سوی نور، توحید، معنویت، عدالت، كرامت و سعادت حركت كند.

محمد آمد تا امامت، ولایت، شجاعت و عشق بیاید، آمد تا عدالت، سخاوت و كرامت بر گستره عالم هستی و در وجود كائنات و نبض زمان و زمین جان بگیرد.

پیام آور خوبی ها با پیام عظیم نبوت و خاتمیت آمد، آمد تا با پیام های هدایتگرانه الهی، نجاتبخش بشریت از آتش سوزان جهل و نادانی شود، آمد تا گل های اندیشه، ایمان و باور در گلستان جانِ كائنات بارور و شكوفا شود.

محمد (ص) دعوت به حق را پذیرفت تا ارزش ها و فضائل اخلاقی در گستره عالم هستی و حیات بشریت ظهور و تجلی یابد و طاق سست بنیان كفر را با خاك یكسان سازد.

محمد (ص) آمد تا دیوارهای كفر، جهل و خرافات را یكی پس از دیگری در هم بكوبد و با دعوت دلنشین، جان های عاشق تشنه عشق و معرفت را به سوی نور و حق رهنمون شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار