کد خبر: ۲۲۶۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۶ 08 May 2016
تابناک گیلان - پيكرهاي پاك و مطهر دو تن از شهداي گمنام هشت سال دفاع مقدس، در بخش كومله شهرستان لنگرود واقع در شرق استان گيلان تشييع شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا ، در اين مراسم كه امروز (يكشنبه) در فضايي مملو از حزن و اندوه و با حضور جمعي از مسئولان، خانواده هاي معظم شهدا و قشرهاي مختلف مردم از محل آستان مقدس امام زاده حسن (ع)كومله تا ميدان امام خميني (ره) اين شهر برگزار شد، مردم پيكرهاي اين دو شهيد بزرگوار را بر روي دستان خود تشييع كردند و سپس براي خاكسپاري به تيپ تكاور ميرزا كوچك خان (مريدان) انتقال و در جوار حسينيه شهدا به خاك سپرده شدند.

امام جمعه بخش كومله لنگرود در حاشيه مراسم تشييع پيكرهاي اين دو شهيد والامقام در گفت و گو با خبرنگار ايرنا حضور پرشور و گسترده مردم در اين مراسم را نشان از اوج وفاداري ملت به شهدا و نظام دانست.

حجت الاسلام والمسلمين سيد جواد سليماني افزود: بهترين كار فرهنگي امروز در كشور، تجليل و قدرداني از رزمندگي و فرماندهي شهدا در جبهه هاي جنگ است و مردم همواره به اين شهدا كه مايه عزت و اقتدار نظام هستند، افتخار مي كنند.
وي اظهار كرد: شهدا با عبادت و استقامت همراه با ولايت و شهادت، به منزل آخر رسيدند و امروز ما هم بايد در صحنه جنگ نرم با دينداري، راه شهدا را ادامه دهيم تا به سعادت در دنيا و آخرت برسيم.
اين دو شهيد گرانقدر كه امروز در لنگرود تشييع شدند، در عمليات والفجر يك و والفجر هشت به ترتيب در منطقه عملياتي فكه و ام الرصاص به شهادت رسيده اند. سن اين دو شهيد يكي 21 سال و ديگري 27سال است.
همچنين پيكر اين دو شهيد، در اجلاسيه پاياني اولين كنگره هشت هزار شهيد گيلان كه سه شنبه هفته گذشته (چهاردهم ارديبهشت ماه) با حضور و سخنراني آيت الله حسين نوري همداني از مراجع عظام تقليد و سردار قاسم سليماني فرمانده نيروي قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در رشت برگزار شد، به صورت نمادين تشييع شده بود.
در شهريور ماه سال 1392 نيز پيكر چهار شهيد گمنام در پارك فجر لنگرود به خاك سپرده شد.
شهرستان لنگرود در 60 كيلومتري شرق مركز استان گيلان واقع شده و 614شهيد تقديم نظام و انقلاب اسلامي ايران كرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار