مدير كل تعزيرات حكومتي مازندران از تعزير حدود يك ميليارد ريالي متخلفان در اين استان در سال جاري خبر داد.
کد خبر: ۲۲۶۳۵۳
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۲ 08 May 2016

به گزارش تابناک مازندران، مهدي عباسي  با تشريح فعاليت 50 روزه تعزيرات حكومتي استان در سال 95، افزود: در اين مدت پرونده متخلفان گرانفروش و متقلب و قاچاقچيان موتور سيكلت، برنج، چوب هاي نادر جنگلي، ادكلن، پوشاك، سيگار و نان رسيدگي و مختومه شد.

به گفته وي متخلفان و قاچاقچيان در مجموع حدود يك ميليارد ريال در اين مدت در حق دولت محكوم شدند و البته در ايام گشت نوروزي نيز در مدت يك ماه (از 16 اسفند تا نيمه فروردين) حدود هشت ميليارد ريال حكم براي متخلفان صادر شد.
مديركل تعزيرات حكومتي مازندران اظهار داشت : با توجه به دريافت گزارش از اداره پليس آگاهي استان مازندران مبني بر حمل و نقل كالاي قاچاق موتور سيكلت به ارزش 224 ميليون و 227 هزار و 429 ريال از سوي فردي در شهرستان ساري پرونده اي در اين خصوص تشكيل شد.
به گفته وي، رئيس شعبه قاچاق تعزيرات حكومتي ساري، متخلف را به مبلغ 224 ميليون و227 هزار و 429 ريال جزاي نقدي و ضبط كالاي مكشوفه در حق دولت محكوم كرد.
** نگهداري، عرضه و فروش كالاي قاچاق در ساري
رسيدگي به پرونده تخلف در مورد حمل، نگهداري و عرضه و فروش كالاي قاچاق از سوي فردي در شهرستان ساري، پرونده ديگر مختومه شده در مازندران بود كه عباسي دراين باره گفت: پرونده تخلف در تعزيرات حكومتي تشكيل و پس از رسيدگي، متخلف به ضبط كالاي مكشوفه و پرداخت 237 ميليون و 742 هزار ريال جزاي نقدي محكوم شد.
** رسيدگي به سه پرونده قاچاق در ساري
عباسي همچنين از تعزير متخلفان در ساري در چند روز اخير خبر داد و گفت: در پي دريافت سه فقره گزارش از پليس آگاهي مازندران مبني بر حمل و نفل كالاي قاچاق از سوي 3 فرد در شهرستان ساري گزارشي در اين خصوص تنظيم و حكم جزاي جمعا 257 ميليون ريالي، ضبط كالاي مكشوفه به نفع دولت و معدوم سازي صاد شد.
وي در خصوص نوع كالاي قاچاق در اين پرونده ها اذعان كرد: 2 فقره از اين تعداد، قاچاق موتور سيكلت و يك فقره مربوط به ادكلن قاچاق بود كه 56 ادكلن غيرمجاز معدوم شد.
** قاچاق چوبهاي نادر از جنگل هاي استان
مدير كل تعزيرات حكومتي با بيان اينكه افراد سودجو نسبت به قطع درختان جنگلي و حمل غيرمجاز چوب ها آن هم از نوع كمياب، اقدام مي كنند، اظهار داشت: هشت فقره پرونده قاچاق چوب آلات جنگلي از نوع نادر افرا و توسكا با گزارش منابع طبيعي شهرستان هاي سوادكوه و سوادكوه شمالي به ارزش 65 ميليون و 271 هزار ريال به شعبه قاچاق كالا و ارز تعزيرات حكومتي ارسال شد.
وي ادامه داد: شعبه مربوطه پس از احراز تخلف متهمان، علاوه بر ضبط كالا آنان را به پرداخت يكصد و يك ميليون ريال جزاي نقدي محكوم كرد.
** پلمب موسسه غيرمجاز كاشت مو
مديركل تعزيرات حكومتي مازندران گفت: در پي دريافت گزارش از دانشگاه علوم پزشكي مازندران در مورد ايجاد موسسه غير مجاز كاشت مو و به كار گيري افراد غير متخصص در موسسه از سوي يك پزشك در شهرستان ساري پرونده اي در اين رابطه تشكيل و پزشك متخلف به پرداخت جزاي نقدي، تعطيلي موسسه و ضبط ملزومات به نفع دولت محكوم شد.
** تعزير 84 ميليوني متخلفان در بابلسر
گرانفروشي از سوي دو واحد عرضه كننده پوشاك در شهرستان بابلسر و تشكيل پرونده در اين زمينه، موضوع ديگري از تخلف بود كه عباسي درباره آن، گفت: هيات بدوي تعزيرات حكومتي بابلسر با بررسي موضوع و احضار دو متخلف و اخذ اخرين دفاعيات انها و بررسي مستندات و مدارك در پرونده و استعلامات لازمه و احراز تخلف منتسبه براساس ماده 57 قانون نظام صنفي 92 ، متخلفان را به پرداخت جزاي نقدي جمعا به مبلغ 84 ميليون 320 هزار ريال در حق دولت محكوم كرد.
** تعزير برنج فروش متقلب در بابل
مديركل تعزيرات حكومتي استان مازندران با بيان دريافت شكايت شاكيان خصوصي و گزارش تكميلي از بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بابل مبني بر تقلب در فروش برنج ازسوي يك واحد تبديل شلتوك به برنج، تصريح كرد: هيات بدوي تعزيرات حكومتي اين شهرستان با احراز دانستن تقلب، متخلف را به پرداخت 48ميليون و 720 هزار ريال جزاي نقدي در حق دولت و شاكي خصوصي و جبران خسارت محكوم كرد.
** گرانفروشي يك واحد خبازي در بابلسر
مدير كل تعزيرات حكومتي مازندران همچنين از تعزير يك واحد خبازي گرانفروش در بابلسر خبر داد و گفت: متصدي اين واحد صنفي، در نهايت به پرداخت 15 ميليون و 200 هزار ريال جزاي نقدي محكوم شد.
** تعزير هشت ميليارد ريالي متخلفان نوروزي در مازندران
عباسي همچنين از ارجاع حدود يكهزار و ٦٠٠ فقره پرونده در تعطيلات نوروزي به شعب تعزيرات استان خبر داد و گفت كه متخلفان به پرداخت هفت ميليارد و ٩٩٦ ميليون ريال جريمه محكوم شدند.
 102 فقره پرونده در سال گذشته به تعزيرات استان وارد و 97 فقره از اين تعداد، رسيدگي مختومه شد.
متخلفان در اين پرونده هاي رسيدگي شده به 593 ميليون و 853 هزار ريال جزاي نقدي محكوم شدند.
همچنين 126 پرونده قاچاق چوب پارسال در اين استان رسيدگي و مختومه شد و متخلفان به 400 ميليون ريال جزاي نقدي محكوم شدند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار