مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ایلام از احداث 134 واحد مسکونی برای مددجویان محروم روستائی خبرداد.
کد خبر: ۲۲۸۲۶۷
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۰ 11 May 2016

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ایلام از احداث 134 واحد مسکونی برای مددجویان محروم  روستائی خبرداد.


به گزارش تابناک ایلام
؛ضیا رضایی افزود: این واحدها با بیش ازچهار میلیارد ریال هزینه به صورت مشترک با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) و سپاه در مناطق محروم روستایی برای نیازمندان فاقد منزل احداث می شوند و بیش از میلیارد ریال هزینه می شود.

رضایی با ذکر این نکته که در سطح استان 550 واحد مسکونی با مشارکت سپاه ساخته می شود اعلام کرد: سهم محرومان و مددجویان امداد شهرستان چرداول از این تعداد 134 واحد می باشد که با توجه به گستردگی روستاها دراین حوزه این منازل در روستاهای محروم در بخش های تابعه شهرستان احداث می شوند.

مدیر کل کمیته امداد استان ایلام اظهار داشت: با ساخت واحدهای روستایی در سال جاری فقط تعداد 40 مددجوی فاقد منزل در سطح استان وجود دارد که کمتر از 3درصد می باشد و با برنامه ریزی های صورت گرفته و همکاری مسئولین این تعداد نیز در سال آینده از نعمت منزل مسکونی بهره مند خواهند شد.

وی یکی دیگر از کمیته امداد را ازدواج و بالا رفتن سن ازدواج برشمرد و گفت: به دلیل مشکلات اقتصادی و نبود شغل شاهد مهاجرت جوانان از استان و حتی کشور هستیم و این عامل باعث کاهش ازدواج شده است.

وی بیان داشت: درهمین راستا کمیته امداد امام استان در سال گذشته بیش از سقف تعین شده نسبت به تهیه جهیزیه نوعروسان مددجو اقدام کرده است و تعداد بیش از 350 مورد خرید جهیزیه برای جوانانی که تشکیل زندگی داده اند انجام گرفته است.

ضیا رضایی محرومیت زدایی، اشتغال زایی و اجرای اقتصاد مقاومتی را از برنامه های محوری و کلیدی امداد در سال جدید دانست گفت: در راستای رفع محرومیت و استقلال خانوارهای مستضعف، کمیته امداد امام(ره) کشور استان ایلام را درر ردیف های اول اعتبارات قرارداده است و امسال جهش مناسبی را در این راستا من جمله اقتصاد مقاومتی و خودکفایی مددجویان با ایجاد شغل پایدار شاهد خواهیم بود.

شهرستان 67 هزار نفری چرداول به مرکزیت شهر سرابله در 35 کیلومتری ایلام قراردارد و تعداد 3هزار خانوار با جمعیت 10 هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد قراردارند./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار