مربی تیم آن ست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: سگ های تجسس جمعیت هلال احمر این استان به سه زبان ترکی، فارسی و انگلیسی، واکنش نشان می دهند.
کد خبر: ۲۳۰۳۵۷
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۳ 16 May 2016
بهنام ذوالفقاری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دو سگ تجسس جمعیت هلال احمر زنجان به اسامی سزار و آیاز، از ضریب هوشی بسیار قوی برخوردارند و از سال 92 تاکنون نیز در چهار عملیات جستجو و نجات شرکت داده شده اند.

وی اظهار کرد: این دو سگ باهوش و توانمند در عملیات تجسسی در روستای مهرآباد زنجان، سیل الموت قزوین، نشان دادن مسیر غرق شدگی یک مرد در سد کرج و پیدا کردن زن گمشده در روستای رشت آباد ارمغانخانه زنجان، موفق عمل کرده اند.

ذوالفقاری افزود: این دو سگ تجسس بطور روزانه آموزش های اصلی ' فرمان پذیری، میدان موانع و همچنین جستجو و نجات درمیان جنگل، کوهستان، برف و کولاک و آوار '، را می بینند تا همواره برای شرکت در عملیات جستجو و نجات آماده باشند.

وی تصریح کرد: این سگ ها از زمان 40 روزگی آماده برای آموزش هستند و تا دو سالگی نیز زیر نظر مربیان مجرب و توانمند دوره های تکمیلی تجسس را طی می کنند.

این مربی گفت: این نوع سگ ها که از نژاد ژرمن شپرد آلمان می باشند بطور معمول 14 سال عمر می کنند و تا 10 سالگی نیز از کارآیی لازم برای عملیات برخوردار هستند.

ذوالفقاری افزود: این سگ ها نسبت به گرسنگی مقاوم هستند و تا شش ماهگی سه وعده، تا یک سالگی دو وعده و پس از آن نیز یک وعده در روز تغذیه می شوند.

وی اظهار کرد: سزار و آیاز روزانه با یک وعده کروکت (غذا مخصوص سگ که سرشار از پروتئین،کلسیم، فیبر و انواع ویتامین ها است) به وزن 350 گرم، تغذیه می شوند.

ذوالفقاری افزود: سگ های تجسس این جمعیت بر اساس نوع تربیت و آموزش های ارائه شده، به انسان ها حمله نمی کنند و در عملیات های تجسسی نیز وقتی به محل مورد نظر می رسند به زمین نشسته و شروع به واق واق ( پارس ) می کنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار