رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: توليد كالاها در استان بايد با رويكرد توسعه و تقويت صادرات صورت گيرد، توجه به این نکته رونق اشتغال و اقتصاد استان را به دنبال دارد.
کد خبر: ۲۳۱۳۲۲
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹ 17 May 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، خلیل قاسمی در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی هرمزگان با تاكید بر اینكه تولید كالاها در استان باید با رویكرد توسعه و تقویت صادرات صورت گیرد، اظهار كرد: این مهم می تواند رونق اشتغال و اقتصاد استان را فراهم کند.
 
وی با اشاره به هدف گذاری محصولات صادراتی استان گفت: برای دستیابی به این هدف باید از تمامی ظرفیتها در استان هرمزگان بهره برد.
 
قاسمی در ادامه به الزامات مورد نیاز توسعه صادرات غیر نفتی در سال ۹۵ اشاره کرد و اظهار داشت: مشوقها و تامین مالی، رفع موانع، ممنوعیتها و محدودیتها در راستای روان سازی صادرات، تعرفه ها و مالیات، تکمیل زیر ساختهای تخصصی صادراتی و زیرساختهای لجستیکی بالاخص در مرزهای زمینی، بهبود فضای کسب و کار، مدیریت صادرات در سطح ملی از عوامل مهم در توسعه صادرات غیر نفتی است.
 
وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه های عملیاتی سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان در سال ۹۵ پرداخت و گفت: اعزام هیأت تجاری بازاریابی و سرمایه گذاری، پذیرش هیأت تجاری – بازاریابی وسرمایه گذاری همزمان با رویداد تجاری، برگزاری نمایشگاه تخصصی در استان، برگزاری نمایشگاه خارجی، کمک به ایجاد شرکتهای مدیریت صادرات، برگزاری دوره ها و کارگاههای آموزشی تجارت خارجی به منظور آشنایی تجار و بازرگانان، توسعه و تجهیز گمرک و بندر تیاب، صدور کارت الکترونیکی مبادلات مرزی، مدیریت هدفمند واردات در راستای حفظ تراز مثبت تجاری را از مهمترین برنامه ها در سال ۹۵ دانست.
 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: دومین نمایشگاه مواد غذایی و محصولات کشاورزی استان هرمزگان در کشور عمان استان مسندم از پنجم تا نهم خرداد ماه سال جاری برگزار می شود.
 
وی ادامه داد: شرکت کنندگان در این نمایشگاه، شرکتها ،تولیدکنندگان و تجار ایرانی در گروه کالاهای مواد غذایی و محصولات کشاورزی از جمله  خشکبار، مواد لبنی، پروتئینی، شیرینی جات، میوه های خشک، صیفی جات، غلات، ترشیجات، ادویه جات، میوه و مرکبات و ... هستند.
 
جاسم جادری در نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان هرمزگان با تاکید بر اینکه همه برنامه ها باید در قالب اقتصاد مقاومتی تعریف شود، عنوان کرد: صادرات غیرنفتی نیز باید در سال اقتصاد مقاومتی رشد چشمگیری پیدا کند.
 
وی ادامه داد: صادرات غیرنفتی از شاخص های مهم تحقق اقتصاد مقاومتی است چون اقتصاد مقاومتی اقتصادی درون نگر و برون زاست و با توجه به این جمله می بایست تولید کنندگان داخلی استان، محصولات خود را صادر کنند.
 
استاندار هرمزگان با اشاره به تراز مثبت تجاری و بازرگانی در سال ۹۴، اظهار داشت: در سال جاری نیز برای رشد ۱۰ میلیارد دلاری صادرات غیرنفتی در کشور هدف گذاری شده که باید راهکارهای تسهیل کننده در امر صادرات داشته باشیم.
 
جادری تصریح کرد: سهم استان هرمزگان در امر صادرات غیرنفتی باید تفکیک شود تا میزان محصولات تولیدی این استان که به سایر کشورها صادر می شود، مشخص شود.
 
وی با بیان اینکه ممکن است هرمزگان باید به عنوان یکی از استان های الگوی اقتصاد مقاومتی تعریف شود، اظهار داشت: این برنامه در دستور کار وزارت کشور است و باید آمادگی اجرای این برنامه را داشته باشیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار