فرماندار فومن گفت: سلامت جامعه هم‌چون سلامت انسان نیازمند پیشگیری پیش از برخورد است.
کد خبر: ۲۳۸۳۸۳
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰ 31 May 2016
«میرشمس مومنی‌زاده» در جلسه پیشگیری از وقوع جرم فومن در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان، با قدردانی از خدمات و تلاش‌های اعضای شورای تأمین در شهرستان که موجبات تامین امنیت عینی، ذهنی و روانی برای مردم هستند، اظهار کرد: با توجه به روند افزایش جمعیت، مهاجرت و پدید آمدن آسیب‌های اجتماعی نظیر حاشیه‌نشینی، تکدی‌گری، اعتیاد و ... مباحث مربوط به پیشگیری از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شوند.

وی با تأکید بر ضرورت همکاری مسئولان در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی افزود: ما در مباحث مربوط به سلامت افراد اعتقاد داریم که پیشگیری مقدم بر درمان است.

مومنی‌زاده با بیان این‌که در سلامت جامعه نیز پیشگیری مقدم بر درمان است، خاطرنشان کرد: برخوردهای انتظامی و قضایی با جرائم طبیعتاً در جای خود با جدیت و قاطعیت انجام می‌گیرد اما آنچه مقدم است سلامت جامعه هم‌چون سلامت انسان نیازمند پیشگیری پیش از برخورد است. اگر بناست در ارتباط با پیشگیری به طور موثر اقدام کنیم باید در ابتدا با عواملی که بسترهای لازم را برای جرائم ایجاد می‌کنند برخورد شود.

وی عوامل اقتصادی و فرهنگی را زمینه‌ساز جرائم و آسیب‌ها دانست و گفت: عوامل اقتصادی نظیر فقر، بیکاری و مسائل مربوط به اشتغال و درآمد که نیازهای مردم در جامعه را تشکیل می‌دهد چنانچه این نیازها به موقع و در حد کافی تأمین نشود می‌تواند بستر لازم را برای جرائم ایجاد کند.

فرماندار فومن با بیان این‌که در راستای توجه به عوامل فرهنگی، باید بر آموزش، فرهنگسازی و تقویت بنیان‌های اعتقادی و دینی جامعه و مردم کار شود، اظهار امیدواری کرد ادارات، نهادها و دستگاه‌های اجرایی در کنار هم و با مشارکت و همکاری مردم در جهت کاهش جرائم و حذف عوامل و بسترهایی که موحب ارتکاب جرائم می‌شوند، تلاش کنند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار