کد خبر: ۲۳۹۳۹۷
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۵ 01 June 2016


رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: 98 درصد بذر گندم مورد نیاز کشور در داخل تولید می شود.

به گزارش ایرنا، اسکندر زند عصر سه شنبه در مراسم رونمایی و معرفی 20 رقم جدید محصولات کشاورزی و باغی در محل موسسه اصلاح بذر و نهال کشور در کرج با اشاره به فعالیت یکصد ساله

شبکه تحقیقات کشاورزی در ایران ، افزود: تمام نیاز های تحقیقاتی جهاد کشاورزی از طریق این شبکه گسترده برآورده می شود.

وی ادامه داد: شبکه تحقیقاتی وزارت جهاد کشاورزی متشکل از 250 عضو فعال و متخصص درقالب هیات علمی است که هر کدام در بخش ویژه ای مشغول به کار هستند.

زند گفت: در این شبکه نیاز های بخش کشاورزی از کف دریا تا ارتفاعات مورد بررسی قرار می گیرد و در این رابطه محققان مربوطه باید در 850 رشته تخصص داشته باشند که تاکنون 550 رشته محقق شده است.

رئیس سازمان تحقیقات ، آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی بیان داشت: دامنه فعالیت های موسسه بذر و نهال و سرم سازی رازی به اندازه ای گسترده است که به جرات می توان گفت هر ایرانی در ابعاد مختلف از محصولات این موسسات بهره مند شده است.

معاون وزیری جهاد کشاورزی با اشاره به موفقیت های بخش کشاورزی گفت: در شرایط کنونی 98 درصد بذور گندم در داخل ایرانی تولید می شود و اکنون 350 تن بذر گندم در موسسه بذر و نهال ثبت گواهی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار