معاون دریایی سازمان محیط زیست کشور:
معاون دريايي سازمان محيط زيست كشور با تاكيد بر اينكه اوراق سازي كشتي هاي فرسوده(اسکراپ) آلايندگي بسيار بالایی دارند، اظهار کرد: با توجه به پیامدهای شدید زیست محیطی، این اقدام سودجویانه،مضرترین تجارت است.
کد خبر: ۲۳۹۵۶۷
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۲ 02 June 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، دكتر پروين فرشچي دريك نشست خبري که برپهنه شناور دريايي درمحدوده آبهای قشم و بندرعباس برگزارشد، افزود: اوراق یک کشتی با تولید حجم وسیعی از ضایعات همراه است که در دنیا به عنوان مضرترین صنعت برای محیط زیست شناخته می شود.
 
وي ادامه داد: حدود 180 کشورساحلی داريم كه فقط پنج کشور دارای مراکزاوراق سازی هستند و اگر اين روند ادامه داشته باشد سواحل دريايي به حیاط خلوت اوراقی ها و زباله های کشورهای دیگر تبديل خواهد شد.
 
به گفته وي؛ هم اكنون تقاضا براي حدود١٧٤كشتي فرسوده در منطقه اروند جهت اوراق مطرح است و يكصد فروند نيز ازكشور عراق توسط بخش خصوصي برای همين منظور خريداري شده است.
 
معاون دريايي سازمان محيط زيست كشور همچنين با اشاره به برنامه توسعه آبشیریکن ها گفت: اگر چه تامین منابع آبی برای کشور امری ضروری است اما استفاده از آبشریکن ها خصوصا درمقیاس های بزرگ با توجه به آلودگی های حرارتی و پساب باید به عنوان آخرین راه حل و با رعایت مسائل زیست محیطی باشد.
 
معاون دريايي سازمان محيط زيست كشوربا تاکید بر راه‌اندازی وزارتخانه اموردریایی گفت: کشور ایران با سه دریا ،55جزیره وحدود شش هزارکیلومتر نوارساحلی فقط دارای یک معاونت دریایی در سازمان محیط زیست است که این معاونت با محدودیت‌هایی که دارد، توان پاسخگویی در برابر سه پهنه دریایی و حجم کار را ندارد.
 
فرشچی بابیان اینکه اکنون 18 ارگان دریایی در کشور فعالیت می‌کند بیان کرد: با تصویب سند توسعه دریایی که پس از 30جلسه نهایی شد، چشم انداز روشنی را برای فعالیت های حوزه دریا باهم افزایی ارگانهای ذیربط خواهیم داشت.
 
وی همچین از تدوین شناسنامه زیستی جزایرخبرداد و گفت: ازمجموع 55جزیره فقط 11مورد آن مسکونی هستند که با تهیه این شناسنامه فعالیت ها با برنامه دقیق و منسجم پیش خواهد رفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار