مدیرعامل ارس:
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: کالاهای ژاپنی قدرت رقابت با کالاهای سایر کشورها را در بازار ایران از دست داده اند .
کد خبر: ۲۳۹۷۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳ 02 June 2016
  به گزارش تابناک تبریز از سازمان منطقه آزاد ارس، محسن خادم عرب باغی در جلسه ای با نمایندگان شرکت های ژاپنی با بیان اینکه ایرانیان علاقه خاصی به کالاهای ژاپنی دارند، گفت: در سال های اخیر رقبای کالاهای ژاپنی بازار ایران را در دست گرفته اند.
وی با بیان اینکه شرکت های ژاپنی فرصت های اقتصادی بزرگی را در بازار ایران از دست داده اند، سرمایه گذاری در ارس به عنوان صنعتی ترین منطقه آزاد ایران را به شرکت های ژاپنی پیشنهاد کرد .
خادم عرب باغی خاطرنشان کرد: با توجه به هزینه هنگفت تولید در ژاپن، قیمت تمام شده کالاهای ژاپنی برای ایرانی ها بالاست.
وی گفت: شرکت های ژاپنی می توانند با استفاده از مزیت ها و مشوق های سرمایه گذاری در ارس با کمترین هزینه نسبت به تولید و صادرات کالا به کشورهای مختلف جهان و از جمله حوزه قفقاز اقدام کنند.
نماینده شرکت های ژاپنی فعال در ترکیه نیز در این جلسه با ابراز امیدواری نسبت به افزایش روابط اقتصادی ایران و ژاپن گفت: با توجه به شرایط جدید بوجود آمده بعد از رفع تحریم های اقتصادی ایران، روابط اقتصادی دو کشور بهبود می یابد.
اعضای هیات اقتصادی ژاپنی بعد از جلسه با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس از مراکز مختلف صنعتی، تجاری و گردشگری ارس بازدید کردند.
منطقه آزاد ارس در شمال غرب ایران واقع شده و با جمهوری آذربایجان، ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان هم مرز است.
منطقه آزاد ارس با ایجاد تحول در حوزه صنعت در مدت سه سال گذشته، صنعتی ترین منطقه آزاد ایران بوده و شرکت های ایرانی و خارجی متعدد با استفاده از موقعیت استراتژیک این منطقه و مزیت های قانونی سرمایه گذاری ، فعالیت های اقتصادی در این منطقه را شروع کرده اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار