کد خبر: ۲۴۲۱۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴ 07 June 2016


معاون خدمات شهری شهرداری کرج گفت: شهروندان کرجی بیش از استانداردهای موجود تولید زباله می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حسن مدیرروستا ظهر امروز در حاشیه رونمایی از ویژه‌نامه محیط طبیعی استان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از مهمترین معضلاتی که امروزه کلانشهر کرج با آن مواجه است تولید بیش از حد زباله توسط شهروندان کرجی است.

وی ادامه داد: در برخی از روزها مأموران شهرداری سه بار در روز در یک منطقه زباله جمع‌آوری می‌کنند که این میزان تولید زباله نمی‌تواند صحیح باشد.

معاون خدمات شهری شهرداری کرج با بیان اینکه جمع‌آوری زباله‌ها هزینه‌های بسیار گزافی را بر دوش شهر می‌گذارد افزود: هزینه جمع‌آوری سالانه زباله در کرج یک‌هزار میلیارد ریال است لذا برای کاهش هزینه‌ها باید فرهنگ کاهش تولید زباله را در بین مردم گسترش دهیم.

مدیرروستا با بیان اینکه از مهمترین دغدغه‌های ما در تولید زباله شیرابه‌های حاصل از این زباله‌ها است ادامه داد: این شیرابه‌ها به محیط زیست صدمات بسیار زیادی را وارد می‌کند و لازم است تدابیر اساسی برای ساماندهی این مهم صورت گیرد.

وی با تأکید بر اینکه با کاهش تولید زباله و پایین آوردن هزینه‌های حاصل از جمع‌آوری زباله‌ها می‌توانیم این اعتبارات را صرف پروژه‌های دیگر کرده و تحولات اساسی را در شهر ایجاد کنیم عنوان کرد: معضل شیرابه‌های زباله‌ها باید هرچه سریع‌تر مرتفع شود چرا که ممکن است مشکلات زیست محیطی بسیاری را ایجاد کند.

به گفته وی اقدامات کارشناسی در این زمینه لازم است و باید همه دستگاه‌ها در این مسیر فعال شوند.

*دو نمایشگر اعلام وضعیت کیفی هوا در کرج نصب می‌شود

معاون خدمات شهری شهرداری کرج در ادامه سخنان خود از نصب دو نمایشگر اعلام وضعیت کیفی هوا خبر داد و گفت: هم اکنون این دستگاه‌ها توسط شهرداری خریداری شده است که در آینده نزدیک در کرج نصب خواهد شد.

*ساماندهی زباله‌های بیمارستانی در کرج

وی در ادامه سخنان خود یکی از مهمترین دغدغه‌های مسؤولان شهرداری را ساماندهی و جمع‌آوری صحیح و درست زباله‌های بیمارستانی و عفونی اعلام کرد و بیان داشت: درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها و به ویژه مطب‌ها باید رعایت کامل بهداشت را کرده و با جمع‌آوری درست زباله‌های بیمارستانی محیط زیست را از تهدیدات دور کنند.

به گفته مدیرروستا هم اکنون برای جمع‌آوری زباله‌های عفونی و بیمارستانی از خودروهایی مخصوص که دارای آرم مخصوص است استفاده می‌شود و نیروهایی که این زباله‌ها را نیز جمع‌آوری می‌کنند آموزش‌های لازم در خصوص جمع‌آوری این نوع زباله‌ها را فرا گرفته‌اند.

معاون خدمات شهری شهرداری کرج خاطرنشان کرد: زباله‌های عفونی در منطقه حلقه‌دره با رعایت تمامی اصول بهداشتی دفن می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار