رئیس اداره صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از اشتغال 43 هزار نفر در صنایع فلزی استان خبر داد.
کد خبر: ۲۴۲۹۹۷
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸ 09 June 2016

به گزارش تابناك رضوي، قاسم کیومرثی با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد هزار و 355 پروانه فعال در بخش صنایع فلزی در خراسان رضوی وجود دارد، اظهار کرد: بخش صنعت به‌عنوان یکی از بهترین منابع برای تأمین رشد اقتصادی کشور تا افق چشم‌انداز 1404 محسوب می‌شود.

وی از اشتغال بیش از 43 هزار نفر در صنایع فلزی استان خبر داد و گفت: این امر ازنظر تعداد 24 درصد، ازنظر سرمایه‌گذاری انجام شده 17 درصد و ازنظر اشتغال ایجادی 24 درصد از صنایع خراسان رضوی را تشکیل می‌دهد.

رئیس اداره صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به اینکه خراسان رضوی در وضعیت کنونی در راستای رشد اقتصادی کشور با دارا بودن 350 واحد قطعه‌سازی و ظرفیت تولید بیش از 100 هزار خودرو در سال مهم تلقی می‌گردد یادآور شد: باهدف گذاری 3 میلیون خودرو سواری در کشور در افق 1404، استان می‌تواند 250 تا 300 هزار خودروی سواری را در آن مقطع تولید نماید بنابراین اثرگذاری این صنعت بر ارزش‌افزوده در کشور و استان بسیار مهم و قابل‌توجه است.

کیومرثی افزود: 74 پروژه با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد و با سرمایه‌گذاری یک میلیارد و 730 میلیون ریال و اشتغال 2 هزار و 338 نفر در خراسان رضوی وجود دارد که در صورت تأمین اعتبار لازم و تسهیلات ارزان‌قیمت امکان بهره‌گیری از آن‌ها در کوتاه‌مدت میسر می‌شود که خوشبختانه برنامه تأمین مالی بنگاه‌های کوچک و متوسط در قالب تسهیلات رونق تولید می‌تواند به نتیجه رسیدن این پروژه‌ها را تسهیل نماید.

وی با تأکید بر اینکه 80 پروژه خودکفایی صنایع خودرو و قطعه‌سازی در این بخش تعریف ‌شده که از اهمیت بالایی برخوردار است بیان کرد: این پروژه‌ها با سرمایه‌گذاری 4 هزار میلیارد ریال و 20 میلیون دلار ارزی قابل بهره‌برداری در کوتاه‌مدت هستند و مبالغ قابل‌توجهی از ارزبری خودرو را کاهش می‌دهند و علاوه بر این، محصولات حاصل از این پروژه‌ها به‌صورت تضمینی قابل‌خرید توسط خودروسازان کشور است.

رئیس اداره صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تأکید کرد: سرمایه‌گذاری خارجی در بخش صنایع فلزی با سرمایه‌گذارانی از کشورهای چین، آلمان، انگلستان، افغانستان و پاکستان در زمینه‌های مختلف همچون تولیدات قطعات خودرو، ذوب فلزات و شمش، ساخت و نگهداری تجهیزات آسانسور، کامپوزیت‌های آلومینیومی، پروفیل‌های آهنی، میل‌گرد ساختمانی، در و پنجره آلومینیومی، شیرآلات بهداشتی و لوازم‌خانگی در حال انجام است.

کیومرثی متوسط آورده سرمایه‌گذاران خارجی را 64 درصد از سرمایه‌گذاری کل عنوان کرد و گفت: تاکنون 14 مورد مجوز سرمایه‌گذاری خارجی برای این فعالیت‌ها صادرشده است.

وی اضافه کرد: بخشی از صنایع فلزی خراسان رضوی ازجمله حوزه ماشین‌سازی و تجهیزات از فناوری به‌روز و خوبی برخوردار هستند و بخشی از ماشین‌آلات و تجهیزات ساخته‌شده در این استان به کشورهای اروپایی، آمریکایی، افغانستان، عراق و کشورهای CIS و روسیه در سطح مناسبی صادر می‌شوند.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار