کد خبر: ۲۴۳۹۵۶
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹ 11 June 2016


مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب البرز با بیان اینکه ۱۶۵ پروژه با مبلغ نزدیک به ۳۵۵ میلیارد ریال تا پایان سال جاری برنامه‌ریزی شده است، گفت: عملیات احداث تصفیه خانه فاضلاب شهر کرج در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، غلامرضا رضایی‌فر در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که صبح امروز در سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد،‌ با اشاره به تشکیل شرکت آب و فاضلاب غرب استان تهران از سال 1372، اظهار داشت: از آن زمان تا به حال حاضر نزدیک به 4 هزار و 500 کیلومتر شبکه آب و فاضلاب احداث شده است.

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب البرز با بیان اینکه نگهداری و بهره‌برداری این شبکه‌ها مطلب قابل تاملی است، افزود: در حال حاضر نزدیک به یک میلیون واحد مسکونی در استان البرز تحت پوشش خدمات شبکه آب قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه 240 هزار واحد در استان البرز تحت پوشش شبکه جمع‌آوری و دفع فاضلاب قرار دارد، گفت: برنامه‌های شرکت آب و فاضلاب بر اساس بند یک سیاسیت‌های کلی اقتصاد مقاومتی تدوین شده است.

رضایی‌فر با بیان اینکه اجرای صد در صد پروژه‌های عمرانی با استفاده از پیمانکاران، نیروهای داخلی و سرمایه‌های انسانی و علمی کشور برنامه‌ریزی شده است، افزود: پروژه‌های سال جاری و پروژه‌هایی که از سال گذشته به امسال منتقل شده است با مجموع 165 پروژه با مبلغ نزدیک به 355 میلیارد ریال تا پایان سال جاری برنامه‌ریزی شده است.

وی با اشاره به اینکه پروژه‌های احداث شده با استفاده از توان تولید داخل و بهره‌برداری از نیروی متخصص داخلی بوده است،‌ گفت: اجرای 12 کیلومتر توسعه شبکه فاضلاب منطقه حسن آباد با نصب انشعابات مربوطه با مبلغ 56 میلیارد ریال در دست اجرا قرار دارد که تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد.

رضایی‌فر با بیان اینکه متوسط دوره ساخت در پروژه‌های شبکه‌های آب وفاضلاب 2 سال است،‌ افزود: اجرای 16 کیلومتر توسعه شبکه فاضلاب شاهین ویلا با نصب انشعابات مربوطه با مبلغ 7.5 میلیارد برآورد شده است که تا یک ماه آینده آغاز می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب البرز با اشاره به اینکه عملیات ساخت آب شیرین کن اشتهارد که از سال گذشته شروع شده است،‌ حدود 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، گفت: برای این پروژه سرمایه‌گذار مبلغ 6.2 میلیلارد تومان سرمایه گذاری کرده است که تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد.

وی با بیان اینکه در کنار این پروژه 4 میلیارد تومان از منابع داخلی سرمایه‌گذاری می‌شود، افزود: با اتمام این پروژه و اجرای خطوط انتقال توزیع که در دستور کار شرکت آب و فاضلاب است تا سال 1400 مشکل تامین آب شهر اشتهارد به طور کامل مرتفع می‌شود.

رضایی فر با اشاره به اینکه اجرای تصویه خانه فاضلابی شهر اشتهارد از ابتدای مهرماه سال جاری با برآورد مبلغ اولیه 16 میلیارد تومان با استفاده از بخش خصوصی شروع می‌شود، گفت: در کنار آن اجرای شبکه‌های فرعی و اصلی خطوط انتقال و اقداماتی که به منظور تکمیل پروژه فاضلابی شهر اشتهارد در دستور کار است، با اعتبار 57 میلیارد تومان تا پایان سال 97 به اتمام می‌رسد.

وی با بیان اینکه عملیات احداث تصفیه خانه فاضلاب شهر کرج در دستور کار است، افزود: این پروژه در حال حاضر فعال است که تا پایان مهرماه سال96، 280 هزار نفر به ظرفیت تصفیه فاضلاب در شهر کرج با استفاده از این پروژه اضافه می‌شود.

رضایی‌فر با اشاره به پروژه‌های نیمه تمام و اولویت بندی آن‌ها، گفت: تصفیه خانه فاضلاب شهر کرج و تصفیه خانه شهر جدید هشتگرد در اولویت پروژه‌های نیمه تمام قرار دارد.

وی با بیان اینکه پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهر کرج تا پایان سال 96 به پایان می‌رسد،‌ افزود: در بخش آب افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه شماره 2 را از 1350 لیتر به 1700 داشته‌ایم که این پروژه با حداقل اعتبارات در حال انجام است.

رضایی‌فر با اشاره به اینکه بحث انتقال فاضلاب شهرک ابریشم به شبکه فاضلاب خالی موجود مهرشهر با برآورد هزینه 6 میلیاردی تا پایان سال جاری به سرانجام می‌رسد، گفت: درسال 95 مبلغ 83 میلیارد تومان خرید لوله، اتصالات و تجهیزات در طول سال نیاز است که بیش از 90 درصد از آن را از تولیدات داخلی استفاده می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار